Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 hei. jeg hører egentlig inne på småtroll 0-1 år, men har vært en del her inne. jeg har nemlig en nær venninde som er i full gang med kunstig befruktning og som desverre har opplevd både å bli gravid, å miste, og at det ikke fester seg (tre ganger). så jeg har vært mye her inne hos dere og lært mye, både om de rent praktiske og håndgripelige aspektene ved prøverør ol, og ikke minst om den enorme psykiske belastningen det er. og det er en ting jeg har lagt sånn merke til: det er en helt annen stemning her inne enn det er på de fleste andre forumene. her inne har jeg aldrig sett noen svare frekt eller respektløst, ingen skittkasting, ingen sverting av nick, ingen tulleinnlegg, ingen nedgjøring. tvert i mot er det en utrolig støtte og generøsitet ovenfor andres problemer og behov for å lufte saker og ting. så jeg kommer nok til å være mere her inne og heier i stillhet på dere alle. krysser fingrene for at ønsket om barn blir oppfylt!
MK73 Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Tusen takk, både for tilbakemeldingene dine og for de gode ønskene! Jeg håper det snart ordner seg for venninna di - og så heldig hun er som har en venninne som deg :-) Jeg er forresten enig, det er en fin gjeng her inne! Jeg tror det er noe med at mye av det vi sliter med er problemer av en helt annen art enn på mange av de andre forumene.. og det får konsekvenser for hvordan vi behandler hverandre.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Så fint du skriver om oss ! Jeg er enig i at venninnen din er heldig som har en som deg, som engasjerer deg litt i hvordan det oppleves både fysisk og psykisk å oppleve at barna vi ønsker ikke kommer helt av seg selv. Det er så godt å ha en som virkelig bryr seg, og som en kan "øse" sorgen utover de gangene det går galt. Jeg har nemlig to slike venninner, og de er gull verdt for meg. Håper det lykkes for venninnen din snart ) Og da tenker jeg hun har en god venninne i deg som kommer til å glede seg veldig på hennes vegne ! Tror vi har opplevd så masse her inne, at vi ikke unner andre det samme. Derfor er gleden enorm når det lykkes for noen, og vi har medfølelse med dem som får knust håpet. Men det jeg også ser her inne, er at folk er så flinke til å sette mot i hverandre selv om det går galt gang på gang. Så vi gir ikke opp så lett heller. Andre ting blir liksom småting i denne prøvetiden. Og så er det også mange solskinnshistorier også. Og det gir ialle fall meg pågangsmot! Takk alle for at det er slik, og vi skal fortsatt ha den fine tonen til hverandre )
Olianna Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Er helt enig i at "assistert befruktning" har en spesielt god stemning. Ble litt sjokkert da jeg begynte å bevege meg inne på 1. trisemester. Der var det en helt annen tone, og flere som bruker anonym-knappen. Jeg føler meg også mest hjemme her inne hos mine ivf-medsøstre. De som ikke har opplevd hvor lang tid det kan ta å bli gravid, har en tendens til å klage over ting vi ville sett på som bagateller. Synd det er så lite aktivitet på "Gravide slitere". Oppfordrer alle gravide fra denne siden til å bruke "Gravide slitere" litt mer. Selv om jeg gjerne kommer inn her en gang i blandt og heier på alle som skal eller er i gang med prøverør! Fortsett med den godt tonen jenter, jeg har hatt veldig mye støtte i dere!
hannetroll Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Helt enig! Jeg har også tenkt mye på dette etter at jeg flyttet inn på 2. trimester hvor tonen er en helt annen og saklighetsnivået ofte er under pari... Det er en utrolig fin tone her inne, og jeg er her fortsatt ofte for å lese hvordan det går med alle sammen. Selv om jeg ikke hører til her inne lengre, har jeg fortsatt behov for å bearbeide det vi har vært igjennom, og da er det veldig godt å ha dette forumet som en påminnelse om at de fleste reaksjonene man har er ganske normale... "Assistert befruktning" er kanskje det viktigste forumet på BIM! Masse masse lykke til alle sammen, fra en som var uendelig heldig og fikk full klaff på første IVF :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Tusen takk for fine ord:-) jeg er HELT enig, her inne er det noen flotte jenter som holder til, som støtter og oppmuntrer hverandre :-) Tonen er desverre en helt annen på de andre forumene, så jeg kommer sikkert til å holde meg her inne selv om jeg skulle bli gravid snart:-) Det høres ut som du er en veldig god støtte for din venninne :-)
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 dere er fine dere jenter. :-) tror det ligger mye i det hun ene over her skriver at dere har vært igjennom så mye at dere ikke unner andre å gå igjennom det samme. det er en generøs holdning det! stor klem fra HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå