Gå til innhold

Flere som har svie i skjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm hadde ikke dette sist.dukker putslig opp uten noe grunn..ikke pga sex eller sopp.Er dette fordi skjeden utvider seg eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha forhørt meg med legen min. Det kan være en bakterieinfeksjon som bør behandles. Han/hun vil uansett kunne ta stilling til om dette er "friske symptomer" i et svangerskap.

Skrevet

Samme her. Blir eeekstra vondt av sex og klarer ikke gjennomføre samleie, klør også litt og vondt når jeg tørker meg. Har vært slik i maange uker. Jeg har aaaldeles gu skrekk etter noen fæle opplevelser der. Så hadde håpet at jeg skulle sleppe å fortelle legen om dette. Men ser ut som jeg må det nå. Noen som har noen gode tips?

Skrevet

Mest sannsynlig så er dette en soppinfeksjon. Det er ikke alltid at en har klumpete utflod. Under graviditeten så forandres bakteriebalansen og da kan en lettere få soppinfeksjon. En annen orsak er at slimhinnene påvirkes av de høye konsentrasjonene av hormoner. Noen får da veldig mye utflod/sekresjon mens andre blir "tørre", får sprekker og det svir. Det er da spesielt viktig at en bruker glidemiddel under samleie slik at en ikke irriterer slimhinnene mer enn nødvendig.

Dersom du er usikker så ville jeg ha tatt det opp med legen din.

(PS: Det skader ikke deg eller barnet ditt dersom du tar en soppkur som du får kjøpt reseptfritt på apoteket).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...