ny på vei? Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 hva gjør man da? ganske sikker på at jeg har fått kusma. bør jeg si fra til helsestasjon osv da? prøvde å lese meg litt frem på nett, men forstår ikke så mye:s
digger Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Kusma er ikke farlig, bare for menn i feritil alder da det kan føre til sterilitet. Men ring lege hvis du er bekymret!
ny på vei? Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 ok=) er ikke så veldig bekymret, bare at mener jeg leste at man skal si fra til noe sted at det går, på en måte..
digger Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Mulig du har rett i det at det er en meldepliktig sykdom. I så fall ville jeg ringt fastlegen i morgen tidlig.
Sjokoladekaka Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Ring HS og spør, du:) Kan vere greit å gje beskjed, sidan der er nokre som verken har hatt det, eller er vaksinert mot det. hehe.. eg hadde ikkje hals den gangen eg hadde det. Fekk det på begge sider. Huskar eg syns eg såg så fæl ut at venninna mi ikkje fekk komme inn;) Det er ikkje farlig, og smittar sjelden då de fleste er vaksinert. Einaste er at vaksne menn som blir smitta har ein liten sjanse for å bli sterile om dei hovnar opp i pungen.
Tante Bassa Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Hvis du er vaksinert, er det lite trolig at du har kusma. http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/lunger_og_luftveier/kusma?gcli d=COyqoZ_FopYCFQyR1QodFS5R6w http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid =2839
ny på vei? Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2008 nei, er ikkke vaksinert, siden jeg hadde røde hunder som barn... og det er jo i grunn denne som er farlig om man får den da man er gravid.. men hvordan blir man bedre, noen med kjærringråd med hva man kan gjøre? er så ufattelig vondt! hilsen sjuklingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå