Gå til innhold

Flere som veide 102 kg når de ble gravide?!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Graviditeten vår var ikke helt planlagt og jeg er bekymret for vekten:(

Altså, ikke for min del, men det lille ufødte barnet som lever i meg med tanke på blodsirkulasjon, svangerskapsdiabetes + +

Klare dere gå ned noen kg under svangerskapet på en fornuftig måte? Eller klarte dere dere fint med vekta?

Erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, men jeg veide det to dager før fødsel.

klart du kan klare å gå ned noen kilo, dette er jo en kjempemotivasjon!

meld deg inn på vektklubben på vg f.eks

Lykke til!

og gratulerer med babyen i magen.

Skrevet

jeg veide sånn ca det samme nå sist, og det gikk veldig fint. Gikk ikke ned da, men opplevde ingen komplikasjoner. Gikk ikke så mye opp heller.

Gratulerer så masse med baby i magen :)

Skrevet

Var mer..

Fikk svangerskapsforgiftning på slutten (HELLP)... La ikke ekstremt mye på meg før jeg i ca uke 30 begynte å få vann i kroppen. Men gikk vel ikke opp mer enn 12 kg, husker ikke at jeg ble veid på sykehuset, men ble vel det i forbindelse med snittet/bedøvelsen...Det sto iallefall en vekt på papirene mine..Måtte ta keisersnitt i uke 34, selve operasjonen gikk helt fint. (2 uker etterpå var jeg faktisk 7-8 kg lettere enn da jeg ble gravid.)

Tror vel egentelig ikke at litt over 100, er ekstremt mye, men mindre du er veldig liten/lav..

Lykke til

Skrevet

Med første jenta begynte jeg på 92 og gikk opp 11. Klarte ikke å gå ned alt så andre jenta begynte på 96 og da gikk jeg opp 8. Ingen komplikasjoner og veldig greie fødsler. Hjalp vel litt at jeg ble kvalm bare jeg tenkte på sjokolade, og jeg passet litt ekstra på hva jeg spiste. Tror legene passer litt ekstra på oss store jenter også. Jeg følte det iallefall sånn.

Skrevet

Jeg var (og er) også tung, la på meg 5 kg totalt, hadde fint blodtrykk gjennom hele svangerskapet, og fikk veldig bra resultat på svangerskapsdiabetestesten (husker ikke hva den egentlig heter, så det ble et langt ord, dette). Gikk to uker over og ble satt i gang, er sikker på at jentungen hadde blitt en uke til om hun fikk lov. Da hun kom, var hun 51 cm og 4080 gr. :) Fresk og fin.

Jeg hadde ikke matlyst, så jeg spiste ikke så mye. Spiste variert, prøvde å holde meg til det sunne, men spiste usunt og. Hadde dilla på Munkholm. ;) Da jeg hadde født, var jeg i "minus" i forhold til startvekta. Å være overvektig trenger ikke ha noe å si. :) Fødselen gikk veldig bra.

Skrevet

Jeg veide 96 da jeg ble gravid. Veide 104 da jeg var høygravid. Og da ungen var ute veide jeg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid!! Er jo ofte sånn, at de som har en del kg ekstra ikke legger på seg så fryktelig mye under svangerskapet, men heller går ned! Det er ihvertfall min erfaring. Hadde ingen komplikasjoner, fikk heller ikke stort barn, 2900 g! Spiste normalt og variert igjennom svangerskapet. Lege/jordmor virket ikke bekymra pga vekta. Ble veid de første sv.kontrollene, men etterhvert sluttet de å veie meg. Så da kan det ikke være SÅ farlig. Er vel heller de som legger på seg 30 kg som følges opp, ikke nødvendigvis de som er store fra før av.

Skrevet

Det er vel ikke anbefalt å gå ned under svangerskapet, men en av mine bestiser meldte seg inn i grete rhode sin vektklubben.no som er gratis og fulgte vektkurve og kalori inntak nøye. En del er også på vektklubb.no, som du betaler. Hun gikk opp 7 kg totalt, spiste sunt og mosjonerte hver dag. Vi hentet henne hver kveld etter tur:) Er veldig imponert. Etter svangerskapet har hun gått ned 25 kg.

Skrevet

Jeg veide noe rundt det. Har hatt 2 helt problemfrie svangerskap jobbet helt til perm. 2 helt forskjellige fødsler harde men hadde visst ingenting med vekta å gjøre bare uflaks. Massssse lykke til =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...