Gå til innhold

Er vi dårlige foreldre som røyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, er så mye hets her inne for oss røykere, vi røyker ikke inne bare ute og tar av oss jakkene, vasker hendene og og tar en mint pastill før vi tar i ungen. Jeg klarte fint og holde meg unna røyken gjenom hele svangerskapet, røykte ikke mens jeg ammet heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart dere ikke er det. Hadde dere røyka inne hadde jeg vært litt mer bekymret. Bare røyk dere.

Skrevet

Akkurat dette gjør jeg og! Røyker ALRDI ved ungen! Sjønner ikke at det liksom er farlig... Det er jo bare meg det går ut over!! Røykte ikke i svangerskapet heller...

Skrevet

Jeg ser ikke på meg selv som dårlig mor. De får masse kjærlighet og alt de trenger.

Skrevet

Må innrømme at eg syns det er suspekt med røykande foreldre ja.

Skrevet

* det lukter vondt tiltrass for god hygiene

* det forringar helsa til foredra- noko som igjen er negativt for borna

* røykande foreldre er dårlege førebilete for sine born

* det kostar pengar som heller kunne vore brukt til det beste for familien

Skrevet

Tjaaa...... kommer litt an på. Dersom dere har bakovervendt bilstol til ungene er komfirmanter og kun ikler dem Reima dersom gradestokken kryper ned mot 0, så veier jo dette opp for noe.... men etter ekte Dib-standard så er vi nok dårlige foreldre ja.

Skrevet

Hvorfor er vi det, Mallefisk?? Herregud, jeg er da ikke kriminell bare for jeg tar meg en røyk av og til...

Skrevet

Det er i alle fall veldig unødvendig

Skrevet

Skal mye mer til enn det for å være dårlig forelder ;-) Jeg har en fantastisk god mamma synes jeg, og hun røykte da jeg var barn. Men, jeg skal ikke lyve å si det aldri plaget meg, for jeg hadde også folk rundt meg som opplyste emg om at røyking kunne føre til kreft, man kunne dø osv og jeg var veldig ofte redd for at mamma skulle dø siden hun røykte, hadde endel mareritt osv pga dette, men dette sa jeg aldri til henne bare var redd inni meg. For å være dårlig foreldre skal det ganske mye til egentlig, for ingen er perfekte, og en sånn ting som røyking er en av de kjempemange tingene man kan gjøre for å (heldigvis?) ikke være helt perfekt som forelder. Jeg røyker ikke, men har mine ting jeg også som ikke gjør meg til noen perfekt mor.

Skrevet

Jeg går jo aldri med ungen i armen når jeg tar meg en røyk.... Litt tankegang har jeg selv om jeg røyker!!

Og forresten så får ungen min ALT den trenger selv om jeg røyker!!! Har faktisk penger til det...

Bare hinter til det Mallefisk sa oppi her!

Skrevet

Vil du da se at overvektige er dårlige foreldre og? De får jo kanskje dårligere helse og er vel kanskje ikke det beste eksemplet for barn heller.

Skrevet

Eg sa ikkje at røykande foreldre er dårlege foreldre, men at eg syns det er suspekt med røykande foreldre. Med det meinar eg at det trekker ned på totalscoren, mest fordi det er så unødvendig.

Det samme vil eg seie om ekstremt overvektige foreldre, der overvekten ikkje skuldast sjukdom, verken fysisk eller psykisk.

Skrevet

Akkurat det stemmer ikke helt. Mye forsking tyder på at selv om foreldre vasker hendene og pusser tennene etter hver røyk, så får barnet i seg endel av giftgassene som ligger igjen i lungene(?) en god stund etter man har røykt og har dermed en økt risiko for å få astma enn barn av ikke-røykere. Så litt går det utover dem, men ikke i nærheten av så mye som om dere røykte inne, så det er jo mye bedre å gå ut! :-)

Skrevet

Min beste venninne røyker og hun er en fantastisk mamma. Slutt å forsvare dere for at dere røyker, syns det er helt ok. Dere er voksne nok til å ta deres egne avgjørelser og ingen andre trenger å bry seg. Så det så!

Skrevet

Har eg sidestilt røykande foreldre med kriminelle?

Sjå det på denne måten; då du var seks år gammal, ville du då ha svart at du foretrakk røykande foreldre framfor ikkje røykande dersom du vart spurt?

Dei fleste born er uroleg for forledra si helse. Det er etterkvart allmennt kjent at røyking ikkje er direkte helsebringande.

Skrevet

hjelper ikke med håndvask og pastill, dere lukter dritt alikevel

lukta setter seg i klær og hår

og dårlige forbilder er dere også ja

men ja, overvektige spiller også litt høyt med tanke på helsa

Skrevet

Vil ikke gå så langt som å kalle røykere dårlige foreldre..

Men ejg syns det er trist at dere kan frarøve barna deres mor/far tidligere enn nødvendig..

Det er da kjent at røykere kan pådra seg div. sykdommer pga. røyken. Mange som røyker dør også tidligere.. Vil dere ikke oppleve at barna bli større? Oppleve barnebarn?

Jeg husker jeg ble så trist når min x samboer røyka, for jeg var så redd for å miste han i en eller annen sykdom, å at sønnen ikke skulle få ha pappan sin..

I tillegg så lukter røykere dritt uansett hygiene.. Dere kjenner det bare ikke selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...