Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Har jogget i ca 2 1/2 mnd en runde på 4-5 km, men merker kun at jeg har fått litt bedre kondis. Bruker ikke like lang tid på runden nå som da jeg begynte. Jeg har ikke gått ned et eneste gram eller cm verken rundt mage eller lår. Når merkes evt dette? Jogger jeg for kort? Jeg spiser sunt og drikker bare vann. Hvorfor skjer det ingenting? Mmmm
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hva legger du i å "spise sunt"? Hvor ofte jogger du denne runden?
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 spiser grove knekkebrød med makrell eller skinke til frokost og lunsj, vanlig middag og frukt til kvelds. Jeg jogger 3-4 ganger i uken.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 For å gå ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser. Ut fra dette skal du gå ned i vekt om du spiser det samme som før og trener mer. Når du trener omdannes fett til musker, og muskler veier mer enn fett. Bruk målebånd og se om du krymper noe selv om vekta er stabil. Du må øke på lengden på joggeturen med tiden for å få samme utbytte. Du blir i bedre form og det koster deg mindre å jogge 4 km enn tidligere. Før gjerne logg over det du spiser og se hvor mange kcal du forbrenner pr dag. For å gå ned i vekt bør du ligge på ca 1500 om dag.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Vanlig middag kan være så mangt...grandis er greit for noen, men regner ikke med det er det du legger i "vanlig middag"? Kutt ned på sauser, legg til mer grønt, og kutt ned på ris, pasta og poteter. Kjøtt og fisk kan du spise så mye du vil nesten ;o) Noe av det første jeg tenker på er at du nok spiser litt lite til å være så aktiv?
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 jeg spiser ikke poteter eller ris og bruker heller ikke ris. Vi spiser f eks kyllingfilet, pannekaker, laksekoteletter osv til middag og da bruker jeg bare salat med balsamicodressing på. Når må man evt øke lengden på turen? Etter hvor mange uker eller mnd?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Du bør få i deg litt karbohydrater for å få best mulig effekt av treningen din, men det kan du få i deg av frukt. Bestem deg for hvor lang tid du skal trene, ikke hvor langt du skal løpe. på den måten vil du sørge for å øke automatisk. og man spiser ikke nødvendigvis sunt fordi om man kutter i karboene. Anbelfaer deg feks å føre logg inne på vektklubb.no en uke for å få kontroll over hvor mange kcal du spiser. Spiser du mindre enn 1000 om dag vil kroppen gå i sparemodus, og du vil ikke gå ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå