Gå til innhold

Noen som jobber i Barnehage her ??Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskeligere å få halvplass i Barnehage framfor helplass??Kunne tenkt oss halv plass da jeg ikke jobber full..Og kan vi selv bestemme dagene selv bare vi holde oss innenfor timeantallet pr uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være litt vanskeligere å få halvplass ja, for da er jo bhg avhengig av å få inn enda en søker som ønsker halv plass! Bhg vil jo fylle opp plassene vettu! :)

Skrevet

kommer nok litt an på barnehagen. der jeg jobber (kommunal) kan man ha halvdagsplass (fra 8.30-15 hver dag) eller 50 %. da går man 2 dager en uke og 3 dager en uke... denne plassen er da delt med en annen så man kan ikke alltid få de dagene man vil

Skrevet

okei..så man kan ikke velge å ta barnet inn feks 10-16 da det passer ypperlig med jobb?

Skrevet

Jeg jobbet som vikar i barnehage en god stund, i flere forskjellige, og alle 50% plassene var slik som hun over sier med 2 dager en uke og 3 dager andre uken..

Har ikke vært borti annen deling...

Skrevet

Jeg har heller ikke vært borti annet enn 2 dager ene uka og 3 dager andre. Har jobbet i fire ulike bhg. I alle disse må man også ha faste dager, av den grunn som de over her nevner. Men jeg har ei venninne som har dattra i en bhg hvor hun kan velge fritt hvilke dager hun bruker. Så det er vel mye ulik praksis ute og går.. :)

Skrevet

Men kan man velge når vi leverer barnet? kl ti feks?noen som vet?

Skrevet

du bestemmer selv når du leverer barnet de dagene du har barnehageplass!

Skrevet

Der også er det nok forskjellig praksis.. Noen barnehager (sikkert de fleste egentlig) har sånn "kjernetid".. Mellom f.eks 10.00 og 14.00.. Barnet "kan" ikke leveres etter ti eller hentes før to, for da skal barnehagen på tur eller noe..

Synes det er helt greit.. For ellers må de jo sitte å vente på de som kommer seint..

Du får jo uke plan i barnehagen, så du vet hvilke dager de skal på tur..

Men det er jo ikke sikkert det er slik i den bhg du velger.. Tenkte bare å nevne det.. :)

Skrevet

okei..:-)takker for svar..jeg kan ta en ringe rundt å høre.eneste e på 1 valget mitt der er det kun helplass..det var litt dumr..for det er den bhg som jeg har størst sjangse å få plass på også siden den åpner i desember ny avdeling..!!Hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...