Gå til innhold

Hva syns dere om dette damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gullunger, en jente på 3 1/2 og en gutt som blir 2 på nyåret. Hvis jeg hadde blitt gravid nå syns dere at det hadde blitt VELDIG tett mellom disse 3?

Når jeg hadde fått så hadde jenta mi vært ca 4 år og 2 mnd og gutten min hadde vært 2 1/2, regnes det som veldig tett?

Sitter her og veier mot og for å prøve på nr 3 nå, har lyst at alders spranget mellom de ikke skal være så veldig stort i forhold til de 2 første. kunne og tenke meg å vente litt til unga kanskje har begynnt på skolen men da er det snakk om at det blir nærmere 7 år mellom nr 2 og nr 3...

Hva syns dere? vet jo selvfølgelig at det er helt opp til meg men syns bare det er litt morsomt å høre hva dere syns og evnt hva dere hadde gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere muligheten, begge ønsker det, økonomien takler det, plass nok til et barn til, og ikke minst tid nok til et barn til, go for it!

Som du sier er det umulig for andre å vurdere det, og ut ifra meg selv hadde jeg ikke gjort det, det har ikke noe med at vi ikke vil ha flere barn, men mulighetene!

Skrevet

Har dere muligheten, begge ønsker det, økonomien takler det, plass nok til et barn til, og ikke minst tid nok til et barn til, go for it!

Enig i dette..

Skrevet

Hei, jeg har nå en gutt på 3,5 år, en gutt på 2,5 år og ei lita jente på litt over 2 mnd. Jeg synes det er perfekt med år i mellom dem. De to guttene leker jo seg sammen, og jenta blir heller ikke hengende så lenge etter når hun vokser til.

Skifter man en bleie kan man like godt skifte to. Det eneste er at logistikken må samstemmes litt mer på morran og kvelden, når det er frokost, og badetid og leggetid. Men her i gården går alt greitt - litt innkjøring måtte til, men jeg klager ikke.

Og så synes jeg at det er like greitt å bli ferdig med småbarnsstadiet med en gang, og ikke ha 2 forskjellige hvis du skjønner hva jeg mener. Når da først noen av ungene har blitt så store at de greier seg selv og det ikke er mer bleieskift og slikt, og så da begynne på nytt - da forlenger man jo egentlig hele småbarnsstadiet slik som jeg ser det....

Jeg er i hvertfall fornøyd.

Skrevet

Det er vanskelig for andre å gi råd, for det er veldig individuelt hva man vil.

Jeg har 7 år mellom nummer 2 og 3 (og 11 år mellom nr. 1 og 3).

det var fantastisk å få en til etter å lang tid, og vi har kost og koser oss fortsatt masse med attpåklatten. Alt var veldig lett med ham, siden de to andre var store og flinke.

Skrevet

EG har en på 3, en som snart blir 2 og en baby på 4mnd. Helt perfekt.

Ser ikke bort fra at det blir flere.....................

Skrevet

Jeg ville aldri hatt barna mine så tett. Det blir 6,5 år mellom barna mine. Helt perfekt!

Da får begge barna mye tid med mamman sin og jeg blir godt kjent med barna mine litt alene. Den tiden jeg bruker på den ene vil ikke nødvendigvis gå utover tiden jeg kunne ha brukt på den andre. Samtidig som det er kjempehjelp å ha en på 6,5 nå. Hun skjønner hva det vil si å bli storesøster og gleder seg veldig.

Skrevet

Jeg tenker på noe av det samme, har en på snart 3 1 1/2 år, og en på tre måneder. Lurer litt på å prøve på nr. tre litt etter nyttår... Men er veldig i tvil. Ideelt ville jeg nok hatt ca 2 år mellom nr 2 og nr 3, men da har det gått så lang tid at jeg ikke får foreldrepenger... Må få meg ny jobb etter permisjon pga flytting. Jeg vet egentlig ikke, her i huset må vi nok tenke litt til....

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt TO så tette engang, men har du lyst og overskudd, så kjør på :)

Skrevet

Jeg har to med 15 mnd i mellom. De er nå ett og et halvt og tre år. Og det blir leeeeenge til jeg skal ha en til for å si det sånn. Men så er jeg "bare" 29 og har fortsatt mulighet til å vente litt lenger:)

Skrevet

å du kommer til å slite deg ut....de er jo små enda, vent litt. nyt den tiden du har med de små, kommer det en til så mister du så verdifull mye tid med de to andre. Har 5 år mellom de to første og har hatt så masse tid til å kose, leke med, lese for etc eldstemann. så kom nr 2 og 3 tett og føler at jeg aldri har tid til den i midten pga minstemann tar så mye tid. det blir mye sjalusi og må si det var mye mer harmoni når det er lengre avstand mellom barna. det er virkelig bare tull at ikke barna har glede av hverandre da. Og det kommer en tid hvor de skal kjøres hit og dit, masse aktiviteter etc og da er det greit å ha en stor som klarer seg litt selv også altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...