1 Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Vi har en liten tulle på 3 mnd, som stort sett er blid og fornøyd. Men noen ganger når vi legger henne for seg selv, eksempelvis i vogga som er i stua eller på et teppe på gulvet, begynner hun å sutre/gråte. Jeg og min samboer er usikre på hvor lenge vi kan la henne ligge slik uten at vi gir henne oppmerksomhet. Dette er selvfølgelig i de tilfellene der hun ikke er sulten og ikke har vondt noe sted, og der det er tydelig at det er oppmerksomhet hun vil ha. Dette viser hun ved å være grinete når hun ligger alene i vogga, mens hun hyler av glede, spreller og smiler når vi prater til henne. Jeg synes det er fælt å la henne ligge å være misfornøyd lenge, mens min samboer er av den oppfatning av at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste om hun får viljen sin hver gang. Hvordan ville du ha gjort det?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 hun er 3 mnd- det er ikke mulig å skjemme henne bort! Hils gubben å si det du
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hun er for liten til å forstå. En så liten baby kan ikke bli bortskjemt, og dere gjør kanskje en større bjørnetjeneste hvis dere ikke gir all den nærheten og kroppskontakten som hun behøver.. Er det på samme måten om 6mnd så kan man begynne å vurdere det samboeren din sier, men nå er alt hun trenger å være i nærheten av mamma/pappa.. Ta henne i bæresele hvis dere trenger å få gjort ting. Vi hadde en skikkelig "kontaktunge" som bare skulle være i armene hele tiden.,. Ja bar og bar og bar, inntil plutselig en dag så trengte hun det ikke lenger. Jeg mener iallefall vi har fått en utrolig fornøyd og trivelig unge av å "gi etter for" nærhetsbehovet.
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg lar ikke mine gråte lenge. Var de trøtte/overtrøtte om kvelden roet jeg gutta uten å ta dem opp, men gikk aldri bort. Tror kanskje de er så små at en i alle fall kan hilse på og se hva barnet vil. Litt sutring tror jeg ikke nødvendigvis en umiddelbart trenger å respondere på. Fikk to litt tette, og da kunne jeg ikke drive full sørvise for minsten. Hadde forresten en grei rutine som en del venner har adoptert. Vi hadde en lekegrind mulighet til høy bunn, og etter stell/mat om morgenen låg gutta der mens jeg ordna meg selv. Det var før de var trøtte. La en eller to nye leker der, og litt bilder langs kanten. Ikke mange ting, da blir de urolige. Der kunne barnet følge med meg, og etterhvert hadde de lekestund der en 30 min hver morgen. Praktisk når den ene skulle ha mat før bhg.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg ville gitt masse kos og oppmerksomhet. Så små kan ikke bli bortskjemte. Når det er sagt går det an å trene litt på å ligge alene. Sutring et lite minutt av og til er ok, men gråting er ikke ok.
simba>>>3gutter Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 jeg har en gutt på fire mnd som kan ligge og klage i vogga eller på teppet for så å bli blid som ei sol med engang noen ser på han eller snakker med han. Holder vi på med noe eller vi vet at han er trøtt"må sutrer litt før han sovner" så lar vi han ligge. Begyner han og gråte eller gi mere "hjelp" lyd så tar vi han opp, eller vugger på vogga så han skal sovne. Prøve å finne en balanse gang med å gi oppmerksomhet, spes pga at han ikke sover noe særlig mer en to til tre timer i løpet av en dag og skal jeg å gjor noe som å dusje eller gå på do må han bare vente litt. Jeg tror de ikke har vondt av å lære seg å underholde seg selv litt.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Ta henne opp om hun ikke vil ligge der er mitt tips også! Så små kan jo faktisk ikke bli bortskjemte. Og jeg oppdaget det med lilleRosa at en dag så var det plutselig greit i 5 min, så 10 osv, så det kommer når hun er klar, og det er nok ikke så veldig lenge til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå