Gå til innhold

Soppinfeksjon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør så inni h****te nedentil, og jeg vet det er en soppinfeksjon! Men nå er ikke apoteket åpent før imorgen, og jeg tror jeg blir GAL av denne kløen!!!!

Finnes det noe som lindrer kløen?? Noen som har tips å komme med??

Alle svar mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å vaske deg i cultura eller biola.

Hvis det er utvendig det klør mest kan du eventuelt smøre på litt zylocaid salve (ikke sikker på om det staves slik), den har bedøvende effekt. Svir kanskje litt idet du har den på men det går over.

Kjøp deg ELLEN tamponger når apoteket åpner og bruk det innimellom, selv om du ikke har mensen også. De inneholder melkesyrebakterier og hjelper med og holde riktig bakterienivå.

Og for ALL DEL! Sov ALDRI med truse!

Hilsen en som har vært ekstremt plaget i flere år inntil hun begynte med dette, hjalp ikke en gang med 5 diflucan piller!

Skrevet

hei:) du skal IKKE bruke tamponger utenom mensen..uansett om de inneholder melkesyrebakterier..det kan føre til verre ting en en soppinfeksjon!! bare så det er sagt! gå å ta deg en dusj..med lunka vann, og ikke vask deg for hardt nedentil, bruk heller ikke såpe! tørk veldig forsiktig! og vist du har en salve liggende..f.eks babysalve, så smører du på et tynt lag av dette! har du yoghurt(naturell) i kjøleskapet, så smører du på godt med det før du legger deg! og så uten truse!! så kjøper du deg canesten i morgen:)

Skrevet

Hell ca 2 ss eddik og 6 ss lunkent vann i en kopp og rør rundt. Vask deg forsiktig og ofte med denne blandingen så blir du kvitt soppen. Kjenner du antydning til sopp begynner du med denne blandingen igjen. Skal love deg at du aldri mer kommer til å bruke canesten og lignende. Eddikvannet lindrer også omgående. Håper du har edikk i hus.

Skrevet

En litt enklere løsning:

Ta en isbit i en håndduk, og kjøl ned (eventuelt noe frossent i håndduk). Vask deg så med lunkent vann og smør på sårsalve (babysalve).

Det lindrer.

Så kjøper du canesten i morgen.

Jeg er gravid og har hatt soppinfeksjon 4 ganger nå i løpet av svangerskapet. Etter bruk av både vagitorie og krem fra canesten kommer den alltid tilbake. Skjønner ikke hvorfor! Skal til legen neste mandag, så skal snakke med henne om det da.

Men kulde hjelper/lindrer i alle fall veldig bra når det står på som verst! Bare pass på å ikke kjøl for mye så du får frost skader!:D hehe

Skrevet

men ikke bruk eddik, som står nedenfor. man har jo soppinfeksjonen inne i skjeden også, og må behandles derifra:)

Skrevet

Da var jeg på apoteket igår og kjøpte canesten (tabletter+salve), brukte en tablett i skjeden igårkveld, men i morrest kom den ut igjen like hel!! Hva skjer da?? Hvorfor har den ikke løst seg opp??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...