Gå til innhold

navneendring..

Ire86 m/tvillinger <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dere ta deres kommende ektemann sitt etternavn? hvilke papirer må da skrives og når bør d sendes inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skal ha hans navn :) Snakket med Folkeregisteret, og fikk følgende beskjed: På nettsidene til folkeregisteret ligger det navneendringsskjema som man fyller ut og sender inn sammen med papirer for prøving av ekteskapsvilkårene...

Skrevet

ja eg har skiftet allerede eg!! for hvis du trenger nytt pass osv så er det greit å gjere det tidleg nok papirer som skal inn:)

Skrevet

Er det ikke en fordel å bytte navn etter at man har giftet seg? Jeg tenker på at man vel ønsker at ekteskapet skal inngås mellom deg med ditt pikenavn og din kommende ektemann, og ikke mellom to med samme etternavn? Hvis man gifter seg i kirken så inngår man vel ekteskap med det navnet man er registrert med i folkeregisteret? Vet i allefall at av tre par jeg kjenner som har giftet seg de siste to årene så har de byttet navn etter at de har giftet seg. Men det er vel kanskje opp til en selv hva en syns er best og hva en ønsker.

Skrevet

Det er vel opp til ein sjølv:) Folk eg kjenner har fått store problemer da dei skulle reise på bryllupsreise for på passet sto det nye navnet og på biletten sto pikenavnet. Eg skreiv grunnen for att eg ville skifte allerede no og det var ikkje noe problem og no er det enn ting mindre å tenke på:)

Skrevet

Kommer til å skifte navn etter bryllup og bryllupsreisen. Man finner skjema for navneendring på nettet, sendes til folkeregisteret. Du må huske å bytte pass, bankkort osv etter navneendringen også.

Skrevet

skal beholde mitt etternavn.Har ikke lyst å bytte og min kommene mann sier jeg får bestemme det selv.Barna har begge sine etternavn.For meg så er ikke dette viktig ikke for han heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...