Gå til innhold

Bekkenløsning som bare blir verre og verre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet det er en del her som sliter med bekkenløsning, så vil bare høre litt hvordan dere har det og hva dere gjør.

Jeg har slitt med det i alle tre svangerskap, men nå er det verre enn noen gang. Begynner å lure på hvordan jeg skal klare meg frem til termin.

Jeg har mest vondt i symfysen, men det gjør også vondt i hoftene. Idag har jeg ike kunnet sittet, stått, gått eller ligget ned uten at det har gjort vondt hele tiden.

Hvordan takler dere andre hverdagen? Bruker dere krykker? Tror kanskje jeg burde hatt krykker nå, men hva gjør jeg for å få det? Skal til legen i morgen, så kan jo spørre henne.

Jeg har mye vondt, men jeg skal ikke klage. Har en fantastisk familie som stiller opp, men lurer egentlig på om det er små grep jeg kan gjøre slik at hverdagen blir litt lettere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg skjønner hvordan du har det. I forrige svangerskap hadde jeg det sånn som deg. Noen dager var bare absolutt alt vondt. Jeg husker at jeg ble desperat og gråt mine tapre tårer. Jeg gikk på krykker i 5 måneder da. Jeg synes du skal få krykker. Du kan snakke med legen din om det i morgen også. Men du kan dra til legemiddelsentralen (tror den ligger på økern hvis du er i nærheten av Oslo), for å få låne. Jeg fikk låne av en venninne av meg. Uansett, da jeg begynte med krykker ble jeg mer bevegelig selvom jeg synes det var et nederlag.

Noen dager vil være værre enn andre, og tøft som det er så må vi bite tenna sammen og ta smerten på de dagene hvor det er aller værst. Husker jeg hadde en sånn dag, hvor min mann måtte på jobb (var en søndag). Jeg la meg ned på sofaen og noe sa klikk og jeg kunne ikke bevege meg en millimeter i noen retning uten at jeg hylte av smerte. Jeg fikk lirket til meg mobilen for å ringe han men han svarte ikke og jeg fikk ikke kontakt med noen. Jeg ble liggende sånn fra kl tre til kl sju. Da han kom hjem bare gråt jeg og gråt jeg....uff det var tøft.

riktig god bedring!!!! Håper du vil ha bedre dager. Jeg anbefaler i hvert fall krykker på det sterkeste, det hjelper veldig.

Skrevet

Føler virkelig med deg! jeg sliter også noe sinnsykt med bekkenet. Hos meg veksler det mellom å låse seg og være hyperbevegelig, vet aldri om morgenen når jeg står opp (les: prøver å kreke meg ut av senga med minst mulig smerter) hvor ille det er. Smerter i setet, symfysen og generelt i området. Værst hvis jeg sitter lenge av gangen. best hvis jeg beveger meg litt eller sitter på en pilatesball en stund. Om natta er det en lidelse å skulle snu seg fra side til side, da knatrer det i bekkenet i festet mellom beina, helt ekkelt å høre på de kneppelydene. Hos meg er det fint lite som hjelper heller, annet enn å prøve å balansere mellom hvile og bevegelse. Har ikke bil og må hente og levere 5 åring i barnehage, handle etc. så jeg er bare nødt til å fungere. Har støttet meg mye til vogna til poden, kan ikke bruke krykker da jeg må ha med meg egen veske, barnehagesekk, handleposer etc. og det er umulig for meg med krykker.

Skrevet

Sliter litt med bekkenet sjølv. Enkelte dager kjenner eg ingenting og føler meg i fin form. Og da driver eg på med litt av kvart, noko som eg ikkje bør gjere. Og så kjem dagen etterpå. Da merkes det i bekkenet ja. Heldigvis klarer eg å stå opp sjølv og levere barn i barnehagen sjølv og. Men, husarbeid og slikt tar eg det veldig med ro.

Så i morgon skal eg ha meg oppvaskemaskin. Hjelper til det og. :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har jo bare 10 uker igjen nå, så håper jeg ikke sitter igjen med de største plagene etter svangerskapet. Lykke til dere andre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...