innMariSterk Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Gubben har lagd middag og klart å svi - og da mener jeg SVI - en stor gryte saus så den er helt svart i bunnen av type betong..... Jeg får det ikke vekk, og nå har jeg prøvd alt fra å la den stå i zalovann til jif skurekrem, men går det vekk? .................nei.............. Noen som har noen gode råd til meg??? Jeg har liten lyst å kaste den store gryten min :-(
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hvor lenge lot du gryta stå med zalo-vann i?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Stålull??? Kanskje det funker? men jeg aner ikke om det ødelegger bunnen da.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Har latt den stå både 1 og 2 dager og skraper litt innimellom, med den kanten på på oppvaskbørsten. Eller så skrubber jeg med sånn gryteskrubb, eller de pakkene med svamper, 10 i pakken, er greie til brente kasseroller. Men nå tror jeg ikke jeg har hatt sååå ille som din høres ut til å være. Selv om de har vært ganske svart, etter grøt f.eks... :s
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Burde gå med stålull, så lenge det er en vanlig blank kasserolle, uten teflon eller annet belegg:)?
Bøggly Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Ha i litt vann og en god dæsj med oppvaskmiddel for oppvaskmaskin. La det stå over natta. Har aldri opplevd at ikke dette har gjort susen!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 jeg pleier å koke opp vann med oppvaskmaskinpulver i og lar det koke en stund så løsner som regel det svarte verdt å prøve
hamsterpia Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Fyll i kokende vann og løs opp oppvaskmaskinmiddel oppi. La stå til å morgentidlig, og bruk en tresleiv (evt. annen redskap av tre) og skrap bort. Når du har fått bort det verste så fyller i varmt vann og zalo og skurer med oppvaskbørsten.
innMariSterk Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2008 1000takk jenter! Da prøver jeg maskinoppvaskmiddel siden jeg ikke har stålull! Jeg krysser fingrene og lar det stå til :-)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Varmt vann og bakepulver,evt også maskinoppvaskpulver i tillegg.Fungerer utmerket. Lykke til! Mvh
sol2002 Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Ha i litt vann og en god dasj med bakepulver, la det stå i en times tid
innMariSterk Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2008 Jippi ***** jippiiiiii :-D Gryten er reddet! Jeg fulgte rådene og kokte opp vann med maskinoppvaskemiddel, og voila! Da gikk det faktisk greit å gnikke det vekk med gryteskrubb etterpå, helt utrolig, jeg trodde jeg måtte kaste hele gryten! Nå spørs det bare hva de egentlig har oppi dette maskinvaskemiddelet....Jeg sto jo og gnikket en god stund nedi vannet uten hansker.....I morgen er det ikke umulig at jeg har mutert og det har vokst ut en liten oppvaskmaskin på hver finger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå