Hønemor ___ Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 vi har 3 etasjers hus. stua er i 2 . og trappen ned og opp er i stua. så trappene dominerer veldig . nå idag er den mørk furu. Er utrolig lei den furuen . Den er lakkert fra før . Men fikk tips på at jeg kan bruke heftgrunn før jeg begynner å male den Trenger tips til farger.. har lyst på svarte trinn og hvit ellers . hva synes dere .. noen tips?
Sjokoladekaka Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Vask det lakkerte med fettløysande vaskemiddel(f eks Salmiakk) og la det tørke før du har på eit lag heftgrunn. Trinna kan ein med fordel fjerne lakken frå. Der finst eit middel som løyser lakk og maling, slik at du slepp alt det slipestøvet som inneheld lakk. Då er det lite pussing igjen, før du kan gjere noko med trinna. Husk å vaske med vatn med litt eddik i etter at du har brukt det middelet som fjernar lakken. Det nøytraliserar fjerningsmiddelet. Eg har lys antikk som farge på trappa, og trinna er medium eik(lakkbeis). Ein kan også bruke klarlakk(for golv) som topplag i trinna. Det blir meir slitesterkt. Lykke til med oppussinga;) Mykje arbeid, men det blir fint til slutt:)
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hadde ikke tatt sjansen på å male en trapp uten å pusse den ned først, i alle fall trinn og rekkverk, så hefte og så male. Har en lys grå trapp. Mange sverger til å bruke spary, men jeg vet ikke hvordan det fungerer. Får en glattere finish.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå