Gå til innhold

Jeg er ny. Og har noen 'problemer'. Lei meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet pos test i går. to stk.

Har et stort problem da. eller flere problemer.

1. Var slutt en periode med sambis så hadde meg med en annen, og det er ca 70% at den andre er faren og30% sambis.(lei meg). Må finne ut det nå. Han andre vil ikke ha barnet. Men når jeg og sambis har prøvd i 1 år på og få barn så er jeg gravid nå. Det er ikke bare bare nei.

Vet noen om det går ann og teste? jeg er så usikker.

Problem nr 2. Har drukket alkohol de to siste helgene, jeg visste ikke at jeg var gravid. også ble jeg syk sist helg og fikk sterk antibiotika.

3.. Kommer til og dra til legen i morgen, men hva skal jeg si, og spørre om liksom. Det er jo vanlig og dra i uke 9?

4 Siste mens dag var 5-6 september, har ureglmessige mens og el så har null peil på når jeg hadde el... (og når jeg hadde samleie husker jeg ikke).

Skulle ønske det var sambis som var far. men hva gjør jeg hvis det ikke er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

vet ikke om dette hjelper deg så masse..men du sier at han andre typen du har hatt samleie med er det 70%sjangs for at det er hans barn du venter.men trenger han å vite det da??det kan jo like godt være han samboeren din!tror ikke det e mulig å skjekke hvem sitt barn det er før det er født.

hvis du hadde samleie rundt 5-6 sep. kan du regne 14 dager fra første dag i siste mens.ville også prøvd terminkalkulatoren her inne!eller eggløsnings kalkulator.

drikkingen osv,kan jeg ikke hjelpe deg med.gjort er gjort.veldig mange drikker og er ikke klar over at de er gravide.

Skrevet

tror ikkje du skla ta det så tungt med den alkoholen og antibiotikaen. kan jo nevne det for legen, men du var jo ikke klar over det selv, å så tidlig tror jeg neppe det er noen fare for fosteret så lenge du kuttet ut alkoholen med en gang du fant ut du var gravid.

Skrevet

Hei. Vanskelig å gi råd. Jeg hadde også siste mens ca. 5 september og samleie var rundt 15. - 17. september. Og ble gravid. Når det gjelder alkohol, så er det ikke før ca nå at det er etablert en liten navlestreng, så jeg tror, men vet ikke sikkert, at det er nå framover at alkohol går over i fosterets blodomløp og virkelig kan gjøre skade. Når det gjelder antibiotika så kan det faktisk føre til skade på fosteret, særlig tidlig i svangerskapet. Dette må du nevne for legen.Vil ikke skremme, men regner også med at du vil ha ærlig svar og ikke bare beroligende meldinger. På en ultralyd rundt uke 12 vil de ofte kunne se om ting ser greit ut.

Til slutt ville jeg vært ærlig når det gjelder farskapet om du velger å ha barnet. Syns du skal slippe å leve resten av livet med en så stor hemmelighet, om du velger å beholde barnet. Det vil tvinge deg til en evig rekke av store og små løgner. Det var tross alt slutt mellom deg og samboer. Kjenner for mange triste historier der farskap har blitt holdt hemmelig altfor lenge. Det har også noe med barnets identitet å gjøre, selv om du sier at "han andre" ikke vil ha barnet. Det er nå din kropp, du bestemmer. Vi lever heller ikke i en tid hvor dette er så preget av synd og skam, heldigvis. Det blir tøft å fortelle, men jeg tror at det går seg til, folk vil forstå og støtte deg. Til og med samboer om han er en fin fyr...

Lykke til med alle avgjørelsene.

Skrevet

Glemte å si at du får spørre legen om det går an å ta en gen-test av fostervannet, men jeg tviler på at de vil i alle tilfeller. Det bør nok være andre grunner for slike tester, som mistanke om alvorlige sykdommer. Og, kanskje samboer ER faren, men du må sannsynligvis bare finne ut om du klarer å tenke at du ønsker dette barnet samme hvem faren er, og ta resten etter eventuell fødsel. Ps. det finnes mange kontakttelefoner der en kan lufte tanker rundt om en skal beholde barnet. Det er også et eget forum til venstre her som heter "Beholde barnet?"

Lykke til igjen.

Skrevet

hei igjen jenter.

Tusen takk for gode svar. Brukte lang tid på og lese de. Takk igjen.

Er så usikker. Har nevnt dette for 'han andre' . Han er helt "fra seg". Og gir meg ikke noen valg akkurat. Så er skikkelig deppa. Slenger mye dritt om at det er helt feil, og at det klarer jeg ikke, og bla bla bla. Altså. han vil ikke stille opp, og han er drit forbanna.. Hjeelp. Har seriøst ingen valg ser det ut som. :( han hater meg, og alt det der.

Men hva sier han da han får se ungen sin mon tro. Men blir feil og tenke sånn også kanskje... Hmm jeg sliter.

FØRSTE gang jeg er gravid. Så måtte det så klart bli sånn.

Skrevet

uff:( synes veldig synd på deg!-og håper du finner en løsning du kan leve med. husk, det er din kropp,ditt liv og din avgjørelse!lykke lykke til!!!!

skal sende deg positive tanker jeg;) klem

Skrevet

Huff dette høres ikke enkelt ut altså!

Men må bare spørre deg om en ting... ønsker du deg dette barnet?

For hvis du gjør det så må du bare ignorere det han sa om at han ikke ville....

For hvis du ønsker dette barnet så kommer du nok aldri til å angre på din besluttning når barnet er født!

Det beste er vel egentlig å fortelle det til din samboer nå... selv om jeg skjønner at det IKKE er lett.

Ønsker deg masse lykke til:)

Håper vi får høre hvordan det går!

*Klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...