Gå til innhold

Hva syns du er god bryllupsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha tradisjonell 3 retters.. Kokken har ingen ferdige menyer, han lager akkurat det vi vil ha.

Vi lurer på kalv til hovedrett,det må i alle fall være kjøtt. og kjære er fast bestemt på noe med sjokolade til dessert.

Hva ville dere valgt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På gårdsbryllup i fjor sommer fikk vi servert oksesteik fra eget fjøs, fløtegratinerte poteter, grønnsaker og hjemmerørt tyttebær syltetøy.

Knall godt, noe de fleste liker og noe en blir mett av.

Til dessert sjokoladekake eller noe lignende med varme bær på. Det er knall godt i følge med sambo.

Skrevet

Skulle til å ramse opp menyen vår, men jaggu har jeg ikke glemt annet enn hovedingrediensen, hehe.

Forrett var i alle fall en butterdeigskiste fylt med skalldyrskjøtt og noe sausaktig (men friskt) - kjempegodt.

Hovedrett var oksestek tror jeg, med god saus, champignon, poteter og noe annet grønnsak.

Dessert (tror jeg) sjokoladefondant med varme bær.

Skrevet

Kamskjell til forett

Kalvekjøtt til hovedrett

Sjokoladefondant til desert

Skrevet

Svigers hadde forresten melon og parmaskinke til forrett og det er også utrolig godt :o)

Skrevet

skulle akkurat til å skrive det samme som MPHS.....

For det er det jeg har tenkt til mitt bryllup.....

Skrevet

Kjære er ikke spesielt begeistret for kamskjell, så det er ikke aktuelt.. Men er enig i kalv og sjokoladefondant..!! Blir nok noe sånn =)

Hva er godt som tilbehør til kalv?

Skrevet

var i ett bryllup da var det kalvekjøtt med mandelpotet purè... fiske tapas til forrett og skogsbærsuppe, pasjonsfruktpurè til dessert,..

Skrevet

elgsteik! mmmmm.

ellers synes jeg du skulle gå for noe sjokoadeaktig ala nigella til dessert. mmmmm. kan jeg komme?

Skrevet

Vi hadde:

Forrett: fasanmosse med rådyr og noe brødsak de hadde laget:)

Hovedrett:Hjortestek med høstens grønnsaker og kokte poteter

Dessert:Karamellsak med multer:)

Seriøst så husker jeg ikke helt*skamme seg*...

Kalv er en sikker vinner:)Det er noe alle liker liksom.

Forrett og dessert + årssesong har mye å si for meg i forhold til mat,men ikke alle tenker slik.

Vår meny var ganske tung,men slo an som bare det:)Vi var litt spente på det se.....men det ble bra:)

Skrevet

Hehe,er så "frekk" at jeg anbefaler menyen vi hadde :) fikk skryt av alle for god mat.Hadde nesten samme kriterier som dere,hovedretten måtte være kjøtt og noe med sjokolade til dessert =)

Kremet aspargessuppe (forrett)

Oksefilet,blomkålkrem,grønnsakragu,fløtepoteter,rødvinssaus

Sjokoladefondant med is ( ligner på en slags muffins med "flytende" sjokoladekjerne,NAM! )

Lykke til med bryllupet! Nyt dagen,den går alt for fort ;)

Skrevet

Jeg har stor stans for bryllup der menyen presenterer hjemstedene/familiene til paret t.d lokalprodusert mat eller der kokken får leke seg med brudens far gravlaks eller oldemors flatbrød. Fungerer veldig godt om det er mange som skal besøke et nytt hjemsted.

Foretrekker sjømat selv, men av kjøtt foretrekker jeg t.d okse eller noe lett med gode grønnsaker og lett saus. Kalvekjøtt med morellebærsaus (er kjempe god), rotfrukt terrin og asparges fikk vi i et vinterbryllup. Fantastisk. Krema fiskesuppe med stekte kamskjell først, og sjokolade fondant med en bringebær coli (en redusert, silt saus) fra grandtanta sin hage. Fin mat i kulden.

Var også i et mer uformellt bryllup der menyen var hentet fra ulike land de hadde reist i.

Skrevet

har ikke du allerede meldt din ankomst til vinterbryllupet mitt da? =)

Skrevet

Leste littegranne feil jeg ... og trodde du lurte på hva vi syntes var en god bryllupsNATT :-))

Gubben her foreslår oppå, under og bortenfor ... alltid en hit ;-)

Skrevet

hehehe.. alle gode forslag mottas med takk, enten det gjelder maten eller natten *leer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...