november barnet Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 eg har kjøpt nye baby dyner, men er litt usikker om eg ska ta å vaske dei i forveien, dei e jo egentligt reine sont men siden d e fra frabrikken så vett eg ikje, ka meine dokke, bør eg vaska dei eller bare lufte dei litt.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg gjorde det, men en har jo trekk utenpå, så veldig viktig er det kanskje ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har også vasket dynene. Syns det er litt viktig å vaske alt som skal være nært babyen når den sover.
Lilja121 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har bare luftet den. Spurte i butikken og de mente det var mer enn nok. Synes det er litt vel mye vaskehysteri. Klær, sengetøy osv har jeg selvsagt vasket, men dyner, madrasser og lignende får bare litt lufting her i gården.
november barnet Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 ok takker får svar, eg o trur eg tar å bare lufter dynene får har jo vast senge tøyene, å d e jo som sakt dei som kommer i kontakt me barnet fyst. eg tengte o på d at vis me ska ha alt for mye sterilt så tåler ikje barnet så møje skjitt senere d blir bye sykt, kanskje. men men takker får svar iallefall.
HegeAE Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Vasker nok alt som er nytt her. Syns det er det greiaste når det er snakk om nyfødte. Uansett om det er yttertøy, dyne eller innertøy. Er jo ikkje godt med den fabrikklukta uansett. Til større barn er eg ikkje alltid nøye med å vaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå