Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i gjeldsforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes vi betaler så mye, jeg. Har lån på 1,5 mill, og betaler ca 600 kr i mnd. Er det dyrt? Over sju tusen i året. Må man ha forsikringen i samme bank som man har lånet, eller kan man velge en annen?

Noen som er gode på dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke vi gjeldsforsikring, men derimot livsforsikring. De betaler vi ca 200kr per mnd. totalt 2400 per år tilsammen (vi er forsikra for 1,7mill hver). Syns det er greiere å selv skulle bestemme om alt lån skal betales ned med en gang eller ikke dersom en av oss skulle falle fra. Gjeldsforsikringen blir jo betalt direkte ut til banken.

Fordelen med gjeldsforsikring er vel at den også kan trå i kraft ved uførhet.

Man må nok ikke ha det i samme bank som man har lånet i nei. Men tror ikke det er så veldig stor forskjell i premien fra selskap til selskap. Vi anbefale å sende forsikringsbehovet ut på anbud, og så velge de som gir best pris i forhold til beste forsikringsvilkår.

Skrevet

vi betaler "bare" 254 kr i mnd. Syns det er nok, med tanke på at man satser jo på at vi ikke får bruk for den. Vi har forøvrig ikke gjeldsforsikring, men livs og uføre forsikring der den gjenstående ektefelle står igjen med "kun" 1 million i gjeld dersom den ene skulle falle fra eller bli livsvarig ufør

Skrevet

Vi har livs- og uføreforsikring. Livsforsikringen gjør at den gjenlevende får 600 000 dersom den andre dør. Jeg har uføreforsikring, som gjør at jeg får utbetalt 400 000 dersom jeg blir varig ufør. I DNBnor kunne vi bestemme disse beløpene selv, og forsikringen blir dyrere jo høyere beløp man er forsikret for.

Vi har 1,1 mill i huslån.

Vi betaler 550 kr per måned. For meg koster det nesten ingenting, for mannen min "en formue". Han er en god del eldre enn meg, og dessuten mann. Forsikringene er dyrere for menn, og prisen øker med alderen. Naturlig nok.

Tegn Livsforsikring alle som ikke har det, jeg har på nært hold sett hva som skjer dersom man ikke gjør det... Da må man i tillegg til tapet av ektefelle/samboer, kanskje selge hus, bil osv... Og gjør det før det er for sent, får man f.eks en kreftdiagnose, vil ingen forsikringsselskaper ha noen forsikringsavtale.

Skrevet

Hmm, takk for svar, dere.

Må nok sjekke ut priser og evt livsforsikring istedet ja.

Har vært litt slapp på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...