Gå til innhold

Bading på kveldstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dette an?

Har ei venninne som bader babyen sin hver kveld. Jeg gjør ikke det! Hva er vanlig egentlig?

Babyer som barn. Oppgi gjerne alder.

Det er jo en god fordeling av småbarnsmødre her, så da får man vel et representativt svarresultat ;-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen på 4 mnd bader vel en 3-4 ganger i uka. Noen ganger oftere og. Hender ho får en liten dupp i badekaret når storesøster bader. Storesøster på snart 4 år bader 4-5 ganger i uka. Sånn ca da. Elsker og bade. Og hender oftere og da. Men tror dette er sånn i snitt ca.

Skrevet

Glemte å legge til i hovedinnlegget at det er vesentlig info om dere har badekar eller ei.

Vi har ikke det -ergo er bading litt mer "styr" ;-)

Skrevet

Her bader alle de små hver kveld, og har bestandig gjort det. Vi har badekar, så de to minste bader sammen.

Skrevet

anonym 18:18 her. Har et stor hjørnebadekar :)

Skrevet

Kom an igjen da, kvinns ;-)

Skrevet

Jeg dusjer mine stort sett hver 3-dag, hvis de ikke har blitt spesielt skitne.

Vi har da bare dusj og de er 16 mnd og 5 år

Skrevet

Jenta mi dusjer et par ganger i uka. Hun er 2,5år....:)

Skrevet

Eldste på snart 9 år dusjer ca annenhver dag. Av og til hver kveld i fotballsesongen. Minste på 14 mndr bader i badebalje i dusjkabinettet ca 3 ganger i uka. Noen ganger oftere -etter leking i gjørmedammer og slik er det behov hver dag!

Har dusjkabinett.

Skrevet

Her og dusjer vi småtten på 2 et par ganger i uken. Minsten blir badet i vasken foreløpig. Vi har som du skjønner ikke badekar;)

Skrevet

12-åringen dusjer annenhver dag. 1-åringen bader i balje inni dusjen ca 3 ganger pr uke. Dersom mye grus i bleia etter barnehagen, får han kanskje en dusj innimellom også. Når han var baby badet han omtrent like mye som nå, men han er ikke sånn overbegeistret. 12-åringen derimot, badet nesten hver dag som liten, og er en skikkelig badenymfe den dag i dag, har alltid likt å bade.

Ikke noe badekar her i huset, dessverre :o(

Mor hadde nok også badet noen ganger i uka dersom vi hadde hatt det.

Skrevet

emilie bader hver 3 dag. det er fordi hun har litt eksem hud og er veldig tørr i huden sin..

hun er 14 mnd =)

Skrevet

Han dusjer hver 2.-3. dag, noen ganger oftere, dersom han er veldig våt, eller har bæsj som er umulig å vaske vekk. De frøene i enkelt brød, er håpløst å få vaska vekk, og da er det enklere i dusjen. Han bader innimellom, da. Vi har badekar, men nå for tiden er ikke det noe stas, så da dusjer vi han likegodt. De andre to dusjer etter behov, men minst 2. hver dag.

Skrevet

Vår på 4mnd bader hver kveld i badebalje. Da sovner han lett etterpå også :)

Skrevet

Kommer ann på hvor møkkete de er. Junior på tre har i perioder dusjet hver kveld pga gjørmebading i bhg, ellers ett par ganger i uke. Mini på fire mnd bader eller dusjet ett par ganger i uka eller ofter hvis han har gulpet mye og det luktet surt av han.

Skrevet

Hehe, da ser jeg vi er (i følge Dib) innenfor normalen;-)

Skrevet

Jeg bader mini hver kveld. Har badekar. Ofte jeg skyller han der ved bæsjebleier også. For har ikke stellebord nå pga. plassmangel, å da syns jeg det er lettere å skylle han der. Han er 19 mnd. gammel.

Men før, når vi ikke hadde badekar, bare balje (frem til han var ca.15 mnd.), så badet han ikke hver kveld. Kanskje annen hver kveld da..

Skrevet

Dette har jeg lurt litt på også. Siden vi ikke har badekar og jeg har mye smerter (som gjør at det er fryktelig tungt), har jeg noen ganger lurt på om vi er innenfor "normalen" når det gjelder bading.

Påsan er 20 mnd og bader i en balje/dusjer ca 2-3 ganger i uka.

Greit å se at det ikke var så verst=)

Skrevet

Vi har ikke badekar, men har satt balja fra stellekommoden på gulvet ved siden av dusjen, så det er ikke så veldig pes egentlig. Hun badet oppi stellekommoden når hun var baby.

Hun badet et par-tre ganger i uka da hun var helt liten, og så har det blitt gradvis mer bading etterhvert som hun har blitt eldre og skitnere, hehe. Utviklingen har egentlig bare gått naturlig.

Vi begynte med daglig bading i skiftet mellom vår og sommer, altså like før hun ble et år, dette var rett ogs slett fordi hun var masse ute og skitnet seg til samtidig som hun begynte å spise mer på egenhånd.

Skrevet

Var dette et spørsmål om man bader ungene på kvelden eller hvor ofte?

Eldstemann begynte jeg med å bade hver kveld da han var baby, men holdt ikke på med dette så veldig lenge, kanskje et par uker. I tillegg vasket jeg hele underkroppen i vasken hver morgen og hver gang han hadde bæsjet.

Lillemor har jeg badet/dusjet ca 2 ganger i uka fra hun ble født. Enkelte uker mer. I tillegg har jeg også vasket underkroppen hennes i vasken hver morgen og hver gang hun hadde bæsjet.

Hun elsker å dusje, så det hender hun dusjer 3-4 ganger i uka.

Eldstemann passer jeg på at han dusjer minimum 2 ganger i uka.- Han er 8 år nå, og i den alderen hvor det er vanskelig å be han, han nekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...