mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Var på et loppis og handlet og alt er vel. Men så dro vi videre på netse loppis på Skedsmo, og der blir jeg dårlig i magen. Tror først det er luft og vil bare kaste opp, men vil etterhvert bare hjem. Begynner å ta tiden på vondtene og de kommer ganske så regelmessig. Ringer Ahus, og der har jeg høy terskel for å ringe til. De vil ha meg inn med en gang... Trodde seriøst at fødselen var i gang her, hadde skikkelige vondter som slettes ikke ga seg i hele tatt og i følge svigermor så var jeg kritthvit i ansiktet og svetten hagla. Tok ut og innvendig UL. Jenta sitter på rumpa si, hun er meget aktiv, spreller og sparker og livmorhals ble sjekket og funnet meget inntakt. Ikke flatet ut i hele tatt og jeg og fødselslegen ble enige om å vente med å åpe denne pakken til etter jul... Var bare falsk alarm med sinnsyke kynnere. Visste ikke at de kunne være sååååå vonde altså. Fikk to PF og jeg sluknet som et lys og fikk sove i nesten 3 timer før jeg fikk reise hjem. Da var alt ved det normale... .Er tross alt 3 gang jeg går svanger og slike smerter har jeg kun opplevd i forbindelse med en fødsel så her var jeg sikker på at det var noe på gang... Kan si at jeg ble rimelig redd og kynnerne er vonde i dag og, men ikke slik som i går heldigvis. Er kjempeglad for at jeg ble tatt på alvor!
Kristinanutten Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Så bra at ingenting var galt! Hvor mange uker er du? Har ikke hørt om så sterke kynnere - er det vanilg?
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 sånn hadde jeg det med tredje mann. spes hvis jeg kjørte lenge.. da kom det sterke kynnere, jeg var sikker på at ting var i gang. tredje gangen så ble jeg tatt keisersnitt på. dem var regelmessige og jeg hadde rier vondt. jordmor sa at det var typisk for tredjegangs fødende.. venter nå min fjerde og har tenkt mye på den opplevelsen. lykke til videre!!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 det var avtalt keisersnitt altså....ble bare utført tidligere pga dem var redd fødselen var i gang...
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har hatt masse kynnere i mitt forrige sv skap, men det var bare ubehagelige og aldri vonde slik som i går. Trodde som sagt at dette var ekte rier og var redd for en sååå tidlig prematur fødsel. Er 27 uker på vei. Men JM og Fødselslege sa at dette ikke var så uvanlig som en skulle tro. Fikk beskjed om at skjedde dette igjen så skal jeg ta to PF og legge meg ned. Gir det seg er det kynnere, gir det seg ikke så er det bare å reise inn på sykehuset. Rier gir seg ikke grunnet sm stillende... Men ja.. ble lettere skremt av hele greia i går og er såååå glad for at jeg ble fulgt opp skikkelig med en gang!!
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2008 Så du hadde dette totalt tre ganger i ditt tredje sv skap?? Oi oi oi ... har kanskej litt å grue meg til jeg da for dette her var søren meg vondt altså!! Og dette sier jeg som nærmest hoster ungene ut hihi. Håper virkelig at du ikke får dette i ditt nåværende sv skap og at jeg slipper dette flere ganger i mitt. Klem
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 ja det er en lite behagelig situasjon å være oppe i. men det er jo så forskjellig fra svangerskap til svangerskap. jeg fikk jo dette spes når jeg satt lenge i bil. og det kunne vare en goood stund, men det jeg tenker er å unngå slike situasjoner hvor du belaster kroppen unødvendig. du sier du var på loppis nr to... det var nok slisomt i seg selv også for en ikke gravid:) prøv å ta det med ro, det skal jeg prioritere høyt!
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2008 Ja det er tydelig at vi begge to må ta det roligere fremover i våre svangerskap så dette ikke skjer igjen for fy søren så vondt og skremmende det var!!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 ja det er sikkert. har hatt kynnere siden uke 12 på dagen omtrent. ubehagelige, men ikke vonde ennå... med jenta mi på åtte hadde jeg det samme, kynnere fra uke 12. da hadde jeg på slutten gått med så sterke kynnere på slutten at det tok en stund før det gikk opp for meg at fødselen var i gang..hehe men da var det 2 dager over da. venta gutt når jeg hadde det så vondt for tre årsiden så kan hende det blir annerledes. føler svangerskapet med likt kjønn er gansk like, og motsatt ganske så ulikt. blir spennende å se. ønsker deg lykke til med babyen
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2008 Her har jeg hatt kynnere i omtrent 6 uker tenker jeg. Men ikke vonde slik som i går og i dag, bare ubehagelige. Håper ikke at jeg får det slik som deg altså for det der høres neimen ikke mye godt ut i hele tatt. Fikk du dette ofte eller hva? Og hva fikk det til å 'sloppe' hos deg? Har født to jenter før og har ei jente i magen og..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 må si at luftsmerter er verre enn disse kynnerene jeg har nå. dem kan være ubehagelige men langt fra vonde. det er jo ikke før slutten når magen også er mye større at det er direkte ille. jeg er i uke 22+1 nå. det er så vanskelig det der å huske så godt tilbake, føler det meste av minner forsvinner når ungen ligger i armene mine...hehe men dem sier jo fra ca uke 30 at man kan få sterke kynnere men dem skal jo liksom ikke være vonde. vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste for oss begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå