saltogpepper Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Et spørsmål : jeg kjøpte den minste bebydynen jeg fant - i krybbestørrelse - til babykurven vår som vi skal bruke de første månedene. Når jeg legger den nedi kurven dekker den hele lengden av kurven - altså tenker jeg at den må være for stor? At babyen kan få den over hodet/det kan være farlig? Eller er det greit at den er slik? Kan jeg bare brette den litt sammen nederst i fotenden slik at den virker kortere eller bør jeg klippe den kortere/evt prøve å finne en mindre dyne? (Usikker på om det finnes mindre - det var i alle fall den minste jeg fant... ???
Tuttelure Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 80x40 er vel den minste tror jeg i hvertfall. høres ikke så lurt ut å klippe den kortere syns jeg. skulle tro at det fungerer bra å brette den inn nederst:)
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har kjøpt størrelsen over, tror det er 80X100. Så jeg har den en stund..
Itsrejk Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan prøve å putte dyna litt under fotenden av madrassen.
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 bare pakk dynen godt irundt babyen, så er det ingen fare. babyen liker å bli pakket inn også så
2 gutter og 1 jente Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 ingen fare. pakk beina godt inn så vil babyen få det så deilig atte. ikke vær redd for at den skal være for stor, blir bare varmt og godt det.
Skorpion i magen;)*Fødeklar* Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Hei=) Lurer på akkurat det samme...en butikkdame jeg snakket med sa at til sprinkelsenger bør str være 80 *100...å til vugge å sånn 65 * 65...hmm...sikkert ikke så nøye da, men kjøpte på ikea som var 110 *100, og den blir rett og slett for stor til senga..så tror jeg skal kjøpe en litt mindre også =)
saltogpepper Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar! Da ble jeg beroliget. Dynen er 40x 80, tror ikke det er så lett å finne noe mindre - da pakker jeg bare føttene inn nederst :-)
skomring Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har også 80x100 til senga og en mindre til kurven, tror den er 60xnoe.. Synes også den så litt stor ut, fikk først en litt tykk hos søskenbarnet mitt, så kjøpte jeg en tynnere siden den likevel skal være i stua hvor det er varmt, men kommer nok sikkert til å følge godt med at ikke babyen får den over hode. Finner vel en fin løsning på det.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Vi har kjøpt dundyne i str 80x100 til sprinkelsenga og til å ha i vognbagen har vi fått en i den minste størrelsen. Ikke noe problem med litt stor dyne, det er som de andre sier her at det bare er å brette den under føttene til babyen. Evt kan man bare brette sammen et teppe eller noe å legge i fotenden oppå den delen av dyna som ikke er i bruk. Vil tro den ikke sklir så mye da. Og det er kanskje også litt begrensa hvor mye en nyfødt baby klarer å sprelle og lage krøll med dyna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå