partyoffive Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Så Babyshop har Joha ulltoy og Barnas hus har Janus. Hvilket merke kan dere anbefalle og hvorfor? Skal kjope til en 6 mnd. gammel baby. Aner ikke vhordan han reagerer til ulltoy., men han har 2 eldre sostre som begge er veldig 'kloete' av seg når det gleder ulltoy.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Vi kjøpte janus på obs i går, der er det rimeligere enn barnas hus (etter hva jeg har hørt) Bet 89,- pr strømpis Body hadde den ikke igjen i rett str så det kjøpte jeg ikke denne gang. har en ullfrotte dress til storebror i joha og den har jeg vært veldig fornøyd med. Ikke vært kald med den under dressen i hele fjor vinter.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Elsker Joha sitt undertøy med bomull innside. Jenta her er av typen som synes "alt" klør, men dette funker bra )
partyoffive Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2008 Ja, det stemmer. Joha på babyshop hadde bolull på innsiden. Det er sikkert deilig.
partyoffive Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 he,he...bomull på innsiden.
AccidentalMum Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Nettop derfor har jeg ikke kjøpt Joha sitt ull-tøy, med bomullen på innsiden forsvinner halve vitsen med ull. Ull som blir vått blir jo ikke kaldt, men det blir bomull og i tillegg inn mot barnets hud. Joha hadde dog noen plagg som var ull tvers gjennom og de var veldig bra.
FrøkenSprøken Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Vi har brukt masse Janus, og er utrolig fornøyd med det! De holder seg myke og gode vask etter vask, og blir ikke stive slik som de merkene med bomull innerst gjerne kan bli etter noen vask. Vi har prøvd mange forskjellige typer ull, og er ikke i tvil om hva vi liker best!
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Da forsvinner hele effekten av ull når en har bomull på insiden. Greit for babyer som ikke er i aktivitet, men verre for barn som er aktive. For eksem barn som ikke tåler ull anbefaler de superundertøy fordi bomullslaget "ødelegger". Kan finne frem artikkelen om dere ønsker.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Ja ja... det er mulig at ulla mister noe av sine egenskaper med at man har bomull innerst. Eneste jeg vet sikkert er at mitt barn aldri har vært fuktig, klam, svett eller kald med sitt Joha undertøy. Dessuten har hun vært fornøyd fordi hun har klær som hun synes er gode å ha på..... For meg er det viktig at klærne også er behagelige.... ikke ren ull for enhver pris her.... (er ikke glad i ull rett mot kroppen selv heller, så jeg vet hvordan hun føler det.... )
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 vi bruker Joha sitt selv om mange herinne står med sabeln og mener det "mister" funksjonen! For noe piss!! Han er varm og god med Joha, og det funker mer enn bra nok for oss! Kjøpte på Barnas Hus ( bor ikke langt unna så handler mye der har jeg finni ut) de har forøvrig også Janus til kr 99 pr del, og Obs er ikke billigere enn det!? Kjøpte strømpis i julegave på BH til kr 79! Syns de har godt utvalg og gode priser så vi handler der ja
partyoffive Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2008 Oi - dette var et spm som hadde sterke meninger! Takk for svar alle sammen. - Dette med at ullfunksjonen forsvinner m/bomull på innsiden osv. Jeg trenger ulltoy til en 6 mnd. gammel baby. Han sitter i vognen, bilsete eller babybjorn, og kommer ikke til og bli våt. Men, jeg forstår dette argumentet med eldre barn ute i lek, da er det kanskje best med rent ull ja. Skulle gjerne kjopt begge og provd meg fram, men det er jo så bortkastede penger på disse småttene som vokser så fort. Dette er nr. 3 og den siste også, så ingen til og arve, he-he. Takk igjen!
Jannita Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Har både janus og joha og syns begge er myke og fine. Joha har ull uten bomull inni også. Syns kanskje janus er litt mer slitesterkt.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 hvis du er MILJØBEVISST, så velger du JOHA, fordi Joha har miljømerke. og Joha har en del økologiske produkter. JOHA finnes som REN ull. Og har i tillegg Ull-bomuld blanding. Janus er fint det og da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå