Gå til innhold

Aller første legetime


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjorde dere på aller første legetime??

Jeg var t legen da jeg var 7+3.

Fikk helsekort, liten bok, veide meg, han hørte på hjerterytmen min framme og bak, tok blodprøve, og urinprøve. Spurte om noe jeg lurte på.

 

Ingen Gyn.undersøkelse eller noe sånt.

Håper ikke at det var noe jeg skulle hatt og at han legen min p en måte glemte det??

 

Skal igjen i uke 12 ca.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du burde vel strengt tatt hatt underlivsundersøkelse, tatt celleprøve etc. Du skal visst ta det før uke 12 tror jeg at jeg har hørt... Kanskje han så at du hadde nylig hatt underlivsundersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... jeg var det når jeg var 7 uker på vei, men det legen min gjorde, var å veie meg, blodtrykk og blodprosent, ike noe mer, skulle tilbake i uke 12 å ta blodprøver, men da skulle jeg ikke til legen.. syntes det er rart men... sånn har det ikke vært med di 2 andre svangerskapa mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror ikke du trenger GU hvis du har tatt det de tre siste årene. Når tok du det sist?

 

Jeg var i uke 9 på kontroll og skal ikke tilbake før i uke 24, med unntak av ultralyd. Det synes jeg er lenge. Men man trenge visstnok ikke så mange kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege verken veide meg eller to blodprøve eller noe som helst da jeg var der i uke 9. Men jeg fikk ny time i uke 11 hvor jeg visstnok skal ta blodprøver. Aner ikke hvorfor han gjorde det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller ikke GU. Legen min sa at det var ny praksis nå. At man kun tok GU hvis det var noe ekstra man ville sjekke. De sjekker jo klamydia og den slags i urinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tok GU tiligere i år. Det var en annen lege,men uansett. De har det jo i papirene sine. Det var nok derfor jeg ikke tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...