cowboylaila Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Noen som vet? Jeg har stor melkeproduksjon og pumper meg av og til og fryser ned melka til senere. Pumpa 90 ml nå sist og lurer på om det er et fullverdig måltid om f.eks. en mnd. Dere som bruker mme; hvor mange ml får barnet som nyfødt og ved en mnd. alder og vet dere om babyene skal ha samme mengde morsmelk?
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hei!!! Jeg fikk en litt spesiell start, vi hadde de 3 første ukene på sykehus hvor han fikk melka mi gjennom sonde, og da fikk han 50-70 ml..... MEN når vi kom hjem 4 uken, lå vi på 80-100 ml..... Men dette kan fort øke og gå like fort ned til feks 70 om du skjønner... det er bedre å sløse 10-20 ml enn å ha for lite om du skjønner, dette gjelder både MM og MME;) Men det er bare for deg å prøve deg frem også, og hvis du fryser ned, så er det jo for å bruke flaske å gi dette på? Har du pumpet 90 nå, og det viser deg at hun vil ha mer når du gir dette, så kan du jo bare ha litt MME ved siden av? Det gjør aledels ingen ting det!! Håper jeg gga deg et greit svar da... Men ca 80-100 ml lå jeg på den 4 uken. Men det økte fort til 110, så 120...... Men du ammer jo sikkert når hun er 4 uker, så for dere som ammer er det jo litt vanskelig å følge med!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå