¤¤happy-may-mum¤¤ Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Det ene brystet mitt har i ca en uke vært sårt. stikker/er sårt når jeg ammer og ser ut som et sår på selve vorta.. noen ganger er d hvit skurv på såret.. Bruker ammeskjell, og d lukter utrolig vondt av skjellet etter kort tids bruk (!) høres d ut som sopp eller? Babyen har ikke hvitt belegg i munnen, og d andre brystet er helt fint!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Det høres akkurat ut som min pupp da jeg hadde soppinfeksjon. Slutt med ammeskjella med en gang! De holder på fuktigheten, og soppen får gro fritt. Løp på apoteket i morra, kjøp krem mot soppinfeksjon. Vesla mi ble heller ikke smittet, heldigvis, selv om jeg hadde sopp på begge puppene. Jeg smurte med Klotrimasol etter hver amming, og et par ganger i løpet av dagen. Vaks godt før du ammer, så ikke babyen får i seg salven. Og om du MÅ bruke skjell, så ha de kun på i korte perioder, lufttørk puppen godt, og kok skjella i 3 min hver gang du har hatt de på.
¤¤happy-may-mum¤¤ Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 takk for svar! MÅ man gå til legen hvis man har sopp eller får man salven reseptfritt?
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Den er vel på resept husker jeg....babyen bør også behandles, jeg fikk både salve og en slags mikstrur som skulle smøres inn i munnen på babyen. Ei stund sia så jeg husker ikke hva det het desverre..
Septemberstjerna og Martine Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Nei, den er reseptfri. Jeg var ikke hos legen, og vesla mi ble hverken smittet eller behandlet. Men jeg snakket med legen pr tlf, det var hun som sa hva jeg skulle gjøre og hvordan. Ring legen om du er usikker, eller kjøp Klotrimasol/Canesten på apoteket i morra.
¤¤happy-may-mum¤¤ Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2008 d skal jeg gjøre..Takk igjen. Blør fra puppen også nå.. AU!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå