Gå til innhold

Lite "problem"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget mitt, for det er egentlig bare dumt. Men forteller likevel. Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år, og har et barn sammen på noen måneder. Vi har det kjempefint sammen, og jeg er overbevist om at han er mannen i mitt liv. Vi snakker ofte om vårt fremtidige bryllup, selv om vi ikke er forlovet eller har satt noen dato.

Mitt "problem" er at han var forlovet med eksen sin. De forlovet seg før de hadde vært sammen ett år, noe jeg føler meg veldig usikker på. Tankene flyr jo, elsket han henne høyere enn meg siden han faktisk forlovet seg med henne så tidlig, og fremdeles ikke har fridd til meg? Vi har snakket om dette, og han sa at det var HUN som slang ut spørsmålet om de skulle forlove seg, og at han følte at han måtte si ja (hun hadde en unge som han var "stepappa til). Men jeg mener at man ikke forlover seg for den andre sin skyld, at forlovelse er litt for alvorlig.. For ett år siden hadde vi en skikkelig krangel, og da vi var i ferd med å skvære opp fortalte han at han hadde tenkt å fri til meg på omtrent den tiden.. Men ingenting har skjedd i ettertid. Sa han dette for å "gjøre meg blid igjen", siden jeg ikke har sett noe til et frieri? Føler meg litt dum som tenker på dette. Jeg har jo lyst til å forlove meg, men jeg kan jo ikke tvinge han ;) Vet godt at han frir når han syns det passer. Men skjønner dere at jeg blir usikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende at han var "Litt ung og dum", grepet av stundens alvor, eller følte seg litt presset til det, rett og slett. At han ikke tenkte så nøye over det, hva det virkelig betød....

Skrevet

Men det er også dårlig gjort å si at han har planlagt et frieri for ett år siden, noe som tydeligvis var for å få meg blid igjen? Har ikke tatt det opp med han i ettertid selvfølgelig, syns det er litt..ømt tema. Føler meg dum..

HI

Skrevet

Kan hende det er helt omvendt.. grunnen til at han ikke har spurt deg, er at deg er han sikker på, han elsker deg høyere, og du har ikke presset han til og fri og være forlovet. Kanskje han er så trygg på deg, og deres forhold at han ikke vil forlove seg enda.. Alt til sin tid.

Skrevet

Fint sagt, men jeg skjønte ikke ressonnementet...? Hvorfor forlove seg med noen man IKKE vil gifte seg med, og ikke forlove seg med jenta man elsker? Ja, selvfølgelig - alt til sin tid :)

Skrevet

Husk at den gangen hadde han ikke møtt deg;) Og han var jo yngre, og kanskje lettere å "lede" for denne eksen.

Og han føler vel på at han har mer forpliktende bånd til deg, i og med at dere har barn, slik at forlovelse og slikt ikke "teller" så mye for ham? Det har da ikke med hans følelser for deg å gjøre, men han føler at han har forpliktet seg mer enn en ekteskap kunne gjort, ved at dere har barn. Forstå meg rett med bruk av ordet forpliktelse; med det mener jeg å være skikkelig glad i, respektere, og ville være med resten av livet. Slik som et ekteskap skal være; en forplikter seg da til det en lover hverandre:)

Min svoger vil ikke gifte seg, for han syns han har forpliktet seg nok ved å flytte fra sin hjemplass og fått barn med min søster;) De har det beste forholdet jeg tror jeg har sett noen gang. SELV om det er litt sårt for min søster, som ønsker å gifte seg:)

Skrevet

Hmm, kanskje... :) Det føles vondt at han var forlovet med denne jenta, men jeg kan også tro på at han var det i frykt for å såre henne. Når han forlover seg med meg er han iallefall det av egen vilje, for jeg har ikke tenkt å fri :) Takk for svar, føler meg litt bedre nå!

Skrevet

Nei, sånn må du ikke tenke.

Mannen min har vært gift 2 ganger han.. Nå er vi gift, og har vært det i 3 år. FØR bryllupet tenkte jeg en del på det, at dagen ikke skulle være like spesiell for han som for meg osv osv.

Men vet du hva? Det var HELT glemt på bryllupsdagen og det er det fortsatt. Det plager meg aldri lenger.

Skrevet

Håper følelsen går over når vi en gang i fremtiden blir forlovet da :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...