Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har selv vært stort sett "rusfri" siste 5 årene. Med det mener jeg at det har vært jevnlig hasjrøyking, et par knips og litt kokain. Men langt i fra et misbruk av narkotika.( i mine eks narkom øyne da..) I årene før dette gikk det hovedsaklig amfetamin, men så lenge det kunne løses opp i en pumpe brukte jeg det.Samt regelmessig bruk av knips og LSD. Daglig rusing i 2,5 år. Sluttet når jeg var 19. Begynnte med hasj når jeg var 14. Problemet er at jeg nå tror jeg har en begynnende depresjon som jeg setter i sammenheng med dette rusmisbruket, aldri vært deprimert før eller hatt psykiske problemer. Er redd for hvor alvorlig dette kan utvikle seg til å bli. Noen som har opplevd det samme og som får behandlig pga senskader av rusmisbruk? Høres det naturlig ut at en eventuell reaksjon kan komme så lenge etter at jeg var narkoman?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Vært rusfri i 8 år,sluttet da jeg var 21.Mye samme histore som deg,hovedsakelig knips og amf+piller.Skjøt alt.. Du kan godt merke skadene av det nå,jeg slet med depresjoner hele veien etter jeg sluttet,men ville ikke ha hjelp for det.Ville ikke putte en eneste pille i meg..Noen år senere toppet det seg pga div andre ting,og da endte jeg på antidepressiva.De hjalp mye,så i dag lever jeg et ganske normalt liv,sliter litt med ting ennå,men det må jeg bare leve med..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar.. Eneste er at jeg aldri har merket noe til senvirkninger før, iform av dårlig hukommelse eller depresjoner. Men, det er vel det de sier, at det kan komme år etter på.... Angrer alikavel ikke, for fy så mye morsomt det har vært...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Og hva sier du hvis barna dine vil "skyte" når de blir eldre? Unner du de morsomme opplevelsene?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 dust, unner seff ingen å leve i et rusmiljø..tror ikke du aner hva jeg prater om siden du spør om noe sånt. vet hvertfall ikke hvor hardt et junki miljø er, og selvsagt vil jeg ingen, ikke engang min værste fiende å bli hekta på nåla, og da selvsagt ikke barna min. samtidig har jeg hatt opplevelser på godt og vondt som jeg ikke ville vært foruten og som har gjort meg til den jeg er i dag!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Det er faktisk sant på en måte...Er jo faktisk en grunn til at man blir hektet.Det kan være en helt utrolig følelse,og ofte kan jeg savne noe av det.Selv om det er 8 år siden jeg sluttet.Det betyr ikke at jeg noen gang rører dritten igjen.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Du tror ikke at depresjonen kan ha noe med den jevnlig hasjrøykingen å gjøre da? Det er jo faktisk vitenskapelig bevist at hasjrøyking kan gi bl.a depresjoner.....
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Vært rusmisbruker selv jeg, en såkalt velfungerende sådan. Aldri skutt noe som helst, men knips, pepper, bomber, piller etc har gått ned ganske så ukritisk her i mange år, også etter at jeg fikk barn. Hatt gooood oppfølging av BV og av psykolog og er i dag rusfri på 7 året. Men senvirkninger.. Ja det er det nok av. Hukommelsessvikt, haking av tenner om morgenen, skjelvinger etc. Mye kommer nok av knipsen tenker jeg. Føler med deg, vet hvor tøft det er og lysten lir man ikke kvitt desverre...
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Men det er jo også helt naturlig å ende opp med angst og depresjoner etter tungt rusmisbruk. Er rett og slett ikke mulig å unngå. Dette kan skyldes stoffenes innvirkning på reseptorene i hjernen, men også livsstilen og traumene som ofte følger med et rusmisbruk..... Uansett synes jeg at du bør oppsøke hjelp. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Så bra at dere har klart å bli rusfrie, men leit med senvirkningene da. Men så et kanskje uinteligent spørsmål fra meg men hva er knips?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 hyggelig meld for all del, men du har ikke egne erfaringer har du vel...? er rett og slett umulig å oppnå....tror du tar feil der, men men. oppsøke hjelp?? hehe, hva skal en feks psykolog gjøre om hjernen min rett og slett er "svidd" fungerer jo kognetivt veldig bra, adhd utredningen viste at jeg har en iq på 135 og nærmest fotografisk hunkommelse.studerer på uni, og fullførte 1. året med bare A`er. anti depresiva får jeg kansje prøve om ting blir verre/ikke bli bedre og angst, det vet jeg ikke hva er en gang
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 nei, det er jeg ganske sikker på. har adhd og tilogmed utrederen min sa at min hasj bruk antaklig har hjulpet meg i alle år med å holde adhaden i sjakk. dessuten hadde det vært mer enn naivt å tro at et så mildt narkotikum skal ha skaddet meg mer enn alle de 100 vis av grammene med speed jeg har trykket i meg, skadet meg mer enn de 50 lsd trippene jeg har hatt, mer enn de 200-300 xtc ene. 1000 vis av valium, ryppere, alopam, valagran, mogadoner...listen er laaang som du ser. så. nei, tror ikke det er hasjen leser du mer om det på nett så ser nok du og at det er lite trolig i mitt tilfelle... forresten, hasj har mer en tedens til å utløse psykoser og evt shizoferne tedenser hos mennesker som allerede har dette latent i kroppen eller er genestisk anlagt for slike psykiske lidelser.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Neida, ingen egne erfaringer, jobber med tunge rusmisbrukere på lavterskel-nivå. Snakker kun ut av det jeg har erfart fra dem, og det jeg har lest meg til. Uansett, håper at du får det bedre, og unngår en dyp depresjon. p.s: trening hjelper mot depresjon (men det visste du sikkert allerede)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg blir så himla imponert av dere som har sluttet og klarer dere... Jeg har aldri rørt stoff sjøl, hadde for mange i min omgangskrets da jeg var tenåring som dreiv med sånt, og har sett for mye til å tørre. Jeg veit også (_litt_ om) hvor ufattelig vanskelig det er å slutte med slikt, og jeg... Ja, rett og slett imponert! Håper det ordner seg for deg HI, kanskje en tur til legen for å høre hvilke muligheter du har? Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå