Gå til innhold

Helt ærlig... Hva synes dere om dette guttenavnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeppe. :)

Jeg synes det er ganske fint, men sambo er ikke helt sikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke enig med meg selv - på den ene siden ganske søtt, men på den andre siden "kallenavn" og så tenker jeg på Jeppe på bjerget.

Skrevet

det første jeg tenker er : Jeppe på berget (eller hva det nå var..hehe)

ikke noen favoritt hos meg, men uvanlig og litt morsomt navn egentlig :)

Skrevet

Ikke etter min smak!

Skrevet

Ikke noe jeg ville kalt gutten min akkurat..

Skrevet

Litt for dansk, synes jeg.

Men det er nok et navn en blir vant med når en bare får smakt lenge nok på det.

Skrevet

Ett artig navn. Hadde ikke sperret opp øynene og sett forskrekket ut om noen hadde hett det, jeg nei:) Kunne godt vurdert det, om jeg hadde kommet på det, hehe

Skrevet

første som slår meg er en drink som heter redda joppe,hehe..

men, jeg ville ikke hatt det som navn på barnet mitt, men funker som kallenavn :)

Skrevet

Hvorfor drikker Jeppe?

Fordi han heter Jeppe?

Du må ihvertfall være bevisst at du kaller opp gutten etter Jeppe på Bjerget, en fyllefant som våkner opp i baronens seng og tror han har kommet til himmelen. Les Holberg!

Skrevet

Nei, det blir tulle-navn, slik som tallula og nemi. Er finere å bruke Jeppe på en hund eller en katt.

Skrevet

Vet om en gutt en liten gutt på 1 år som heter det så det er vel kanskje mer vanlig her og nå, men- jeg liker det ikke.

Enig med Desperat Husfrue

Skrevet

Hehe..når jeg tenker på Jeppe så ser jeg for meg en aldeles RÅLEKKER danske som jeg hadde en "fling" med for noen år sia....sukk.... Synes forøvrig navnet er veldig dansk.

Skrevet

Nei, Jeppe er for belastende synes jeg (Jeppe på Bierget).

Ville aldri brukt det i hvert fall. Det høres også mer ut som et klengenavn enn et ordentlig navn.

Da er Jesper finere:-)

Skrevet

Går det ann å si at Tallulah er et tullenavn? Noen stakars er helt blåst i toppetagen.

Når det kommer til Jeppe så synes jeg det er et helt greit navn, men veldig Dansk for meg også.

Skrevet

Det er ikke min smak, men jeg kjenner en glad gutt som heter Jeppe og det er et lystig/positivt navn.

Skrevet

En DRINK som heter Redda Joppe?!?!?! Ja, men det er jo tidenes beste barneTV, jo!

Joppe var en liten tøyrotte(?) som forsvant hele tiden, og så måtte gutten som eide ham dra ut for å lete etter ham.

"Redda Joppe, død eller levande!"

Er det mulig å ikke huske den??? *skuffa*

Tenker forøvrig på Jeppe på bjerget jeg også, og det er vel kanskje ikke noe jeg ønsker at ungen min skal slite med resten av livet.

Navnet er fint, det er bare assosiasjonen som skremmer meg litt.

Les i det minste Holberg før du velger navnet, så kanskje du får et litt annet syn på det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...