Gå til innhold

Slenger meg med her, jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Melder meg på "over 35-klubben" her. Har vært prøver en god stund uten resultat, så nå skal jeg til gynekolog. Noen her som kan si litt om hva som skjer ved 1. konsultasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hillbille!

Jeg har selv vært hos gynekolog nå nylig, og det hun gjorde var å ta innvendig ultralyd, og endel blodprøver. I tillegg ble jeg bedt om å komme tilbake for å ta blodprøve på dag 22 i syklusen. Jeg tror de prøver å stadfeste om jeg hadde hatt eggløsning. På ultralyden ser de om alt tilsynelatende er normalt. Jeg tror ikke de gjør noe mer i første omgang. Vi fikk i tillegg til dette rekvisisjon til sædprøve, for det kan jo tenkes å være noe som ikke stemmer med svømmerne. Lykke til!

Skrevet

Hei og velkommen inn hit :)

Var selv til gyn i våres for en sjekk, og da fikk jeg innvendig ul og rekvisisjon til div. blodprøver hos Fürst. (Disse måtte jeg også betale selv, men det var ikke dyrt). På ul kunne hun se at jeg nettopp hadde hatt el og alt så bra ut. Også i følge blodprøvene var alt ok, og jeg hadde el.

Nå var jo ikke jeg der for en utredning sånn direkte, men hun sjekket grundig og så at alt var som det skulle. Så langt hun kunne se var det ikke noe i veien for å bli gravid. Jeg fikk også Pergo siden vi var i vår 18. pp uten å bli gravid, selv om jeg har påvist el. Kun for å gi det et lite puff som hun sa. Jeg er nå i min 28. pp uten å ha blitt gravid. Vi har ikke stresset med utredning e.l. for vi er ikke iherdige prøvere..... :) Har ei jente på 3 år sammen, så vi vet jo at vi kan bli gravide..... Hun satt på bare 4-5. pp maks. Om det var flaks eller ei vet jeg ikke :)

Ønsker deg masse lykke til, og håper ditt opphold her inne blir av kort varighet :)

Skrevet

Hei! Takk for svar, da vet jeg litt hva jeg går til! Er enda to uker til jeg skal dit, og er veldig spent på hva han sier, kan jo håpe at det istedfor utredning blir en graviditetsundersøkelse..haha, har ikm nå til helga...og som vanlig masse rare symptomer...",). Dotten ,dere er heldige som har ei sammen, da vet dere at det har fungert en gang ihvertfall! Vi har ingen barn, og jeg begynner å bli ganske stressa, ikke så bra det for alle sier jo at man skal stresse ned så skjer det, men det er neimen ikke så enkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...