Gå til innhold

Pos el 3 dager på rad normalt?Et spm om wild yam.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde mens 1 okt og har de siste 3 dagene fått pos el test..skal starte med wild yam men tør jo ikke så lenge el testene er pos.Hvor lenge etter testene er pos må jeg vente med og ta wild yam?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres iallefall ut som om det er normalt med EL nå dersom du hadde mens 1. okt. Jeg hadde pos EL-test i to dager, men testet ikke 3. dagen, for kjente at EL var i gang dag 2. Startet med wild yam et par dager etter EL, og fortsatte en 3 ukers tid, og er lykkelig gravid!

Har hørt at wild yam kan tas hele syklusen, men jeg tok ikke sjansen og ventet til etter EL.

Skrevet

Hei og takk for svar:)

Jeg tok nettopp en el test og idag var den negativ så har tatt de første tab med wildyam så nå blir det spennende å se.Jeg har lest og hørt at den ikke bør tas før el fodri den kan gjøre slik at el ikke kommer i det hele tatt.Rart man skal ta dette etter el for da har det vel ikke så mye virkning på at egget festes raskere osv for da er jo el allerede over ¨år man starter.

Skrevet

Hei igjen, har også lest at man ikke skal ta det før EL, men også at dosen ikke er stor nok til å forhindre EL, slik at det ikke er noe problem å ta det hele syklusen. Men jeg tok som sagt ikke sjansen, og ventet til etter EL! Tror wild yam inneholder et stoff som etterlikner progesteron, hormonet som opprettholder den tykke slimhinnen i livmoren etter EL. En blodfylt slimhinne er jo en forutsetning for at det befruktede egget skal feste seg, og det vil jo teoretisk sett være med på å forsterke effekten av progesteronet.

Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg ble iallefall gravid!

Skrevet

Gratulerer med spire forressten:) Jeg var på innvendig gu for 3 dager siden og har tatt damiana før jeg nå skal starte på wy, og hun syntes at jeg hadde veldig tykk slimhinne så det blir spennende å se nå da om spiren sitter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...