sagitarius Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hva slags bakgrunn har du, og hva tjener du? jeg går pedagogikk bachelor nå og har lyst til å bli familieterapeut. Har sett at de har master på høyskolen i familieterapi. det er også praksis i opptakskravet. skal ringe de og høre om dette, hva slags praksis som er relevant. Men jeg lurer på lønn og bakgrunn for hva slags utdannelse du har takk
Lykke X 4 Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er ikke familieterapaut selv. Men jeg kjenner ei som er det. Hun har bakgrunn som sosionom. Slik jeg har forstått det, stilles det krav om 3-årig høgskoleutdanning i helse- og sosialfag eller tilsvarende (bachelorgrad eller tilsvarende) for å bli tatt opp som student. Det kreves praksis tilsvarende to år i hel stilling etter endt bachelor. Det stilles også krav om at studenten er i aktiv og relevant praksis i utdanningstiden. Jeg har da forstått det slik at du da kan jobbe på steder der du får mulighet til å utøve familieterapi, som f.eks på familievernkontor ol. Jeg har også vurdert å ta denne videreutdanningen med tiden. Og jeg fikk råd av henne jeg kjenner om å ta kontakt med et familievernkontor og spørre om det er mulighet for å kunne ha praksis/være tilknyttet der under utdanningen. Du kan jo evt. prøve å høre med et slikt kontor. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå