Gå til innhold

Noen familieterapeuter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bakgrunn har du, og hva tjener du?

jeg går pedagogikk bachelor nå og har lyst til å bli familieterapeut.

Har sett at de har master på høyskolen i familieterapi. det er også praksis i opptakskravet. skal ringe de og høre om dette, hva slags praksis som er relevant.

Men jeg lurer på lønn og bakgrunn for hva slags utdannelse du har

takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke familieterapaut selv. Men jeg kjenner ei som er det. Hun har bakgrunn som sosionom. Slik jeg har forstått det, stilles det krav om 3-årig høgskoleutdanning i helse- og sosialfag eller tilsvarende (bachelorgrad eller tilsvarende) for å bli tatt opp som student. Det kreves praksis tilsvarende to år i hel stilling etter endt bachelor. Det stilles også krav om at studenten er i aktiv og relevant praksis i utdanningstiden. Jeg har da forstått det slik at du da kan jobbe på steder der du får mulighet til å utøve familieterapi, som f.eks på familievernkontor ol.

Jeg har også vurdert å ta denne videreutdanningen med tiden. Og jeg fikk råd av henne jeg kjenner om å ta kontakt med et familievernkontor og spørre om det er mulighet for å kunne ha praksis/være tilknyttet der under utdanningen. Du kan jo evt. prøve å høre med et slikt kontor.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...