Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Når kom farsfølelsen for pappaen? Hva kjennetegner ekte farsfølelse? Er i uke 31, og han duller en del med magen, men noenganger virker det som om han glemmer at jeg er gravid også. Får alle den eller er det sjelden vare med farsfølelse? Får en jente, og er vel ingen hemmelighet at "alle" menn håper på en sønn... Eller?
pusekvinne Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Jeg ville svare deg selv om jeg er førstegangsfødende. Jeg tror ikke alle men helst vil ha en gutt. Jeg har mange venner som har fått jente der faren er glad for det da det kanskje får fram andre typer av følelser, som mer beskyttende og kosete.Men jeg har også ett par venner som er litt mer andre rettningen der de er kommet mer på banen når barnet(uansett kjønn) er lettere å kommunisere med. Dette er også helt vanlig. Selv er jeg i uke 38 og kjønnet ukjendt. Mannen min gleder seg så at det er vanskelig for han bare å se på de små klærne vi har kjøpt. Han er for øyeblikket syk, og selv mener han at han er syk av lengsel etter babyen sin!! Men dette har jo variert i svangerskapet. Ikke alltid så lett for han å være i kontakt hele tiden. Og han glemmer også av og til at jeg er høygravid og må sette strenge grenser i forhold til sosiale aktiviteter. Ikke husarbeid, for der er han en helt! Om han koser med magen din er det jo et godt tegn! Vet ikke hvor langt du er på vei, men la han få vite når du kjenner en fot eller hikking om du ikke allerede gjør det da. Det hjelper iallfall mannen min. Og så har vi rammet inne det fineste ul-bilde som står i stua for å bli påmindt. Lykke til!
Herkules Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg tror ikke min mann egentlig ønsket seg gutt fremfor jente altså. Det ble gutt sist og vi vet ikke hva vi får nå. Jeg ser helt klart farsfølelsen komme fra fødselen, men den blir bare sterkere og sterkere etter som barna vokser til Mannen min koser ikkke mye med magen han er heller ikke ekstremt opptatt av graviditeten, men han bryr seg selvfølgelig om meg og babyen. pappaer blir ekstremt stolte, men de har lettere for å forholde seg til babyene etter at de har kommet ut. De har også ofte lettere for å ta mer del etterhvert som poden blir litt mer mobil og gir tilbakemeldinger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå