mamma-endeleg Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Venter nr 2 med 22 mnd mellomrom mellom de to små. Skal nå kjøpe grindseng til ny baby, men lurer egentlig litt på hvor lenge det er "vanlig" å bruke grindseng? Kanskje jeg heller skal kjøpe ny seng til eldstemann og la den nye babyen få hans grindseng? Er det noen som vet hva som er vanlig?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har også 22 mnd mellom mine to første. Hadde vogge jeg brukte de første mnd og kjøpte ny sånn uttrekksseng til den eldste da jeg flyttet babyen over i grindsenga ca 6-7 mnd gammel. (da han begynte å sette seg opp etc.) Det gikk veldig fint, da var jo storesøster nesten 2,5 år og veldig stolt som var stor nok til "stor" seng
birrisj05.02.09 Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Kjøp stor seng til eldstemann, er det som lønner seg best..
Phu Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 hadde nok kjøpt stor seng med sengehest ja. Det er alltid stas med stor seng og den lille får jo masse oppmerksomhet så da er det jo enda mer stas at elstemann får stor seng og harnoe å skrøyte over..... Blir jo store(søster eller bror) så det blir stas tenker jeg....
VinterSol+2 Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 vi har skaffet ny. grindsenga til prinsessa er sånn som kan gjøres om til barneseng, så den skal hun få beholde. en vet aldr hvordan de reagerer med sjalusi og sånn, noen syns det er topp å bli store, andre kan reagere med at nå har babyen stjålet senga deres også.. en kjenner sitt barn best osv. mitt barn sover enda så urolig at hun må ha grindseng lenge til, så lenge hun sover i egen seng og ikke oppi storsenga.og såfjerner vi bare den ene langsiden og senker bunnen helt ned når hun er klar for stor-jente-seng.
Krissy78 Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Hos oss blir det 24 mnd mellom jentene og hun eldste skal få ny seng når babyen kommer... :-) Litt nervøs for hvordan det skal gå, men hun sover ganske stille så med sengehest går det nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå