Gå til innhold

ang. katt :-p

Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk oss katt for snart 2 uker siden. Hun har aldri vært ute før. Hun er 14 uker. Vil prøve slippe henne ut. Så lurer på om noen har tips sån at hun ikke blir borte for meg :-) hvordan gjøre det? takk :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slipp henne ut alene, vær sammen med henne hele tiden de første gangene. Bånd kan være et alternativ.

Kan også være lurt å la henne få litt mat ute, katter trekker alltid tilbake til steder de vet de finner mat.

Skrevet

http://www.dyresiden.no/katt/katt_fakta_kattehold.php

her kom jeg over en side om info til deg om kattehold;)

men egentlig skal du vente 4 uker etter kattungen er blitt flyttet før hun/han skal gå ut. hvis den har veldig lyst, kan jo du være med.. vi slapp ut vår rundt 4 mnds alder, men det var ILAG med kattemor som igjen blir noe annet...

spørs også om du bor nærmt bilveien, kattunger har ikke helt utviklet retningssansen før de er 6 mnd har jeg lest?

lykke til!

Skrevet

Og skal dere ha utekatt; steriliser/kastrér før de rekker å formere seg. det finnes så utrolig mange katter der ute allerede.

Bare i Oslo og Akershus regner man med minst ti tusen løskatter.

Skrevet

Det er katter mellom 5-10 mnd som oftest blir borte. De følger etter folk, andre katter, eller bare går seg bort. Det er først når de nærmer seg ett år at de blir flinke til å finne veien hjem igjen. Jeg bruker ikke la mine katter være lenge ute om gangen når de er ungkatter, de må være inne når jeg skal ut av huset, og om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...