Gå til innhold

Flyreiser i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt meg til Kina i slutten av uke 44, og vil da være 10+6 eller 11. Det eneste jeg klarer å finne ut på nett er at man ikke får lov av flyselskapene når terminen nærmer seg, og at strålingen i fly varierer med hvor lenge og hvor høyt man flyr. En tur fra københavn eller Stockholm til Beijing tar vel 8-9 timer, og man flyr sikkert ganske høyt. Noen som veit om det har noen betydning for svangerskapet eller fosteret med en sånn flytur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg tror ikke du bør være bekymret for det når du er så tidlig i svangerskapet.

Fløy selv en flytur på litt over 3 timer når jeg var i uke 30, og det var problemfritt.

Det eneste er at det var ubehagelig å sitte pga magen og trange flyseter, og hovnet litt opp i beina. Men så tidlig i svangerskapet som du er i, så er det nok ikke noe problem!

God tur!!!

Skrevet

Regner ikke med at det er noe problem, men er jo greit å spørre for å høre om noen har hørt noe annet.. Takk for svar:)

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke tenkt på en gang.

Det eneste er at både flyreiser og graviditet øker faren for blodpropp, men med viss forhåndsregler så er det ikke noe problem:) Støttestrømper, masse vann - og bevegelse - så skal det gå fint.

Jeg har flydd både i uke 7-8, 15-16 og 32 - ikke noe problem. Siste gangen var det litt trangt i flysetet(skjønner da ikke det;) ), og var veldig glad jeg hadde bestilt midtgangsete, da det ble endel doturer...

Ang. stråling så utsettes vi jo for det overalt, og flyvertinner jobber jo de første tre mnd. av svangerskapet - så min konklusjon var at de flyr jo sammenlagt mer i løpet av de tre mnd. enn jeg gjør i hele svangerskapet - hadde det vært farlig for babyen hadde ikke de jobbet:)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...