Gå til innhold

Baby Bjørn bæreseler..........grrrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å prøvde Baby Bjørn bæreseler i går.

Ville ha en som passet mannen min,men neida....alt var for smått i selene...

M

Grusomt dumt at det ikke finnes for litt større typer også.....blei så sint og lei meg...

Da blir vi vel tvunget til å velge sjal eller slynge eller gud vet...syns ikke noe om de greiene.

Andre som har det problemet,og funnet en god erstatning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trøste deg med at det er bedre for barnet med sjal. En ringslynge er jo veldig enkel og grei.

Dessuten finnes det seler som ligner på BabyBjørn som er anatomisk mer egnet enn denne. Litt mer "pappavennlig" sikkert ;-)

Skrevet

Skjønner ikke helt hvor stor mannen din er da.... Min gubbe er 190 høy og veier 120 kg, mesteparten av vekta sitter på overkroppen, med en enorm brystkasse og kanskje litt for stor mage ;-) Han kan fint bruke BB han...Tror du forresten han kommer til å gå rundt å bære babyen så mye da? Her bruker vi den bare når jeg er og handler (har en på 1,5 år i tillegg til baby) og når vi går tur i skogen..

Skrevet

Jeg har kjøpt cybex I go til denne babyen, for den er laget slik at babyen kan ligge flatt de første månedene. Kanskje den er passelig til mannen din? Diskriminerende at de ikke lages enten mer regulerbare eller i større størrelser.

http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=25965&template=product_info&open=940

Husk å fjerne evt. mellomrom i linken. Viss ikke finner du den litt nede på forsida til www.babyshop.no

Skrevet

Joda noe sånt i str er mannen min og...

Fikk pressa den på men var ikke spes behagelig for han....og ei heller for barnet ville jag tro.

Hvilken type BB har dere da?

Skrevet

Lei for sent svar... Vi har en "vanlig" BB bæresele som er kjøpt ny i 2002..

Skrevet

BabyBjørn bæreseler er jo ikke noe særlig for hofter og rygg til babyen din uansett, så dette er vel egentlig ikke så stort tap. Det er ikke anbefalt å bruke BabyBjørn. Babyen sitter da med all tyngde på hofter og rygg. Dessuten er de mer belastende på ryggen til bæreren også. Du kan jo teste det selv med å låne sele og sjal for å sammenligne komforten.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke grini for at BB ikke passer for dere :) Er ikke ergonomisk for hverken barnet eller bæreren. Selv finner jeg bæresjalene som best men hvis en synes det blir for tungvindt og jentete, så finnes det mange andre gode løsninger, MeiTai og Ergosele, for å nevne noen. Gå på www.tettinntil.no, så kan du lete fram til noen alternativer!

Skrevet

hva med å sy en mei tai selv? Det gjorde jeg, og gubben min foretrekker å bære i den fremfor baby bjørnen. :) Gubben min er jo ikke stor da, men når du lager den selv så bestemmer du jo selv lengden på snørene. Jeg selv er ingen syerske for å si det mildt, men det var ikke vanskelig altså og gjort på 2 kveldsstunder. også er den heeelt personlig og småskjev og flott! hehehe :) Mye bedre for ungen ogsa da de får en helt annen stilling enn i babybjørn, slik at det ikke blir belastning på ryggen. :) også kan du jo bære på ryggen når ungen blir større! helt suverent. gå inn på tettinntil.no og snakk med erfarne bærere. er sikkert flere som har erfaring for hva som er best å bære i om man er litt stor og rund! :)

Skrevet

Tusen tusen takk for fine svar:))

Likte ideen om å sy selv.....er sykemeldt og må ha noe å finne på...

Vet du en plass jeg kan få tak i oppskrift?

Skrevet

på tettinntil.no ligger det flere nokså detaljerte bildeoppskrifter! :) var de jeg lente meg på når jeg sydde min. Men bare husk å lag snorene lengre da slik at han knyte den på seg riktig. :) Ja, det er jo kjempegøy å lage selv. man blir jo sååååå stolt! ;)

Skrevet

Jippi...:)fram med symaskina:)))

Hvilket stoff er best å bruke?

Ser for meg at det kunne vært deilig med flees inni bare....

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en Belle Baby Carrier. Samme konsept som BB, men mer ergonomisk riktig for babyen. Den har laaange seler, så tror den vil passe fint :)

(også er den veldig fin :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...