Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hjelp! Får jeg argumenter for og i mot begge? Odenwälder blir vel for varm sommer, men kunne da urban brukes som bare dyne?
Tinkivinki Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 hei! vi har en Odenwalder dunpose, og den hadde vi i vogna hele sommer og! man trenger ikke pakke barnet nedi med all slags uteklær på heller, så den funker fint om sommeren og han hadde nesten bare vanlige klær på når han sov i vogn. nå når det er begynt å bli kalt kler vi på han fleeceklær, huer og votter og vinterjakke + noen gode fotposer. det er på en vanlig vinterdag. men da sitter han bare med posen igjen til midjen. er tross alt 1.5 år og er aktiv og observant. er det minusgrader og sur vind, pakker vi hele gutten inn og lukker posen godt elsker den. men vil du ikke bruke pose på sommer, kan du ta i bruk en sommerdyne og ha med et pledd og ekstra klær i stellevesken i tilfelle værforandringer
Kjersti&knøttet Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Heisann! Jeg hadde store planer om å kjøpe Odenwalder-pose, men venninna mi som har den til sine små, syntes den var litt tynn i dunet øverst mot kroppen. Derfor kjøpte jeg voksi urban, og det geniale med den er at du bytter ut overdelen slik at posen blir lenger (for mye tomrom til små gjør jo at det blir kaldere, så da er det jo fint å bygge den ut når barna vokser ut av den minste delen). En annen fordel med voksi er at underdelen er av ull, og og overdelen dun. Odenwalder er bare dun. Har lest at dun isolerer bare når det er luft rundt, og at det ikke fungerer like bra når det blir trykket flatt, og det blir det jo når barnet ligger på det! Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå