Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 fått negativ test, men hos lege fått pos blod prøve???? Jeg skulle hatt tr 15 sep, men ingen tr har vist seg og jeg testet dagen før og uken etter, men den var neg, nå skal jeg til spesialist innenfor gyn i morgen, men lurer så ille på om det er muligheter for at jeg kan være gravid likevel??? Selv tror jeg ikke det, men det er så mange som sier at "kan jo hende du er gravid" hmmm blir usikker, men jeg får svar på det i morgen. Er det noen av dere som har blitt utredet for hvorfor det tar lenger tid å bli gravid?? i såfall hvordan gikk gangen i undersøkelsen??? Tusen takk for svar=)=)=) hilsen frustrert
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hei elskerbarn Første gangen da jeg var gravid og ikke fikk mensen, tok jeg test 2-3 uker etter og den var negativ. Husker jeg ble lettet og ringte legen siden jeg var bekymret over at mensen ikke hadde kommet. Fikk time og han roet meg ned og at det var vanlig å miste mensen i min alder, var 18, han sa det kunne være pga mye stress på skolen og i hverdagen. I påskeferien slo tanken meg igjen, siden jeg var så ektremt kvalm på morgenen og jeg plutelig ble så fyllesjuk og det varte i flere dager. Men så kom jeg på det legen hadde sakt og den negative testen, han sa testene var jo så og si 100% sikre. Da jeg kom tilbake til den plassen jeg gikk på skole så ringte jeg legen igjen, og sa mensen enda ikke hadde kommet og at jeg var bekymret, trodde jo jeg var alvorlig syk, fikk bekjed om å ta en ny test. Jaja tenkte jeg. Og regnet med at den også skulle være negativ, men nei den var positiv. Herregud tenkte jeg, jeg er jo ikke gravid for jeg har jo festet og røyket. Husker jeg gråt til legen og han prøvde å forklare hvorfor det ikke hadde slådd ut på testen første gangen. Jeg var nesten 3 mnd på vei allerede når jeg fant det ut. Alt gikk bra med lille gullet Enda jeg levde som en ung student de første månedene Denne gangen ble testen positiv noen dager etter ikm. Lykke til elskerbarn...
prinsessemor-77 Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Med førstemann hadde jeg svak gravitest i to mnd, men var gravid. Tok abort for 2 uker siden nå og har pos gravitest enda. Har tatt hcg i serum (blodprøve) som viser at hcg verdien er på vei ned. Legen sa at det er slimhinnene som skiller ut hcg og ikke fosteret. Det kan variere hvor lenge hcg sitter i kroppen og hvor lang tid det tar før det vises på en gravitest. Du får nok svar i morgen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå