Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 sønnen min har en del allergier og vi skal ta noen prikktester men så har dem jo sagt før at når dem er så små (6mnd) så vil det ikke vise noe særlig.. noen som vet noe om dette?
Zitro Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jo da , dem kan fort slå ut på prikktester også, men hvis du tar dem samme testene igjen 1-2 mnd etterpå så kan du få et annet resultat igjen. Min blir prikktestet 2 ganger i året og det har vi gjort fra han var 1 år. Nå er han 3 da... og han slår ut forskjellig hver gang enda...
OsloMor Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Det betyr ikke så mye nei, vanlig er å vente til de er minimum ett år. Til og med da, så regner de resultatet for noe usikkert. Legen vår på sykehuset (begge mine var multiallergikere) sa at det stort settvar 50-50 ifht. positiv test, selv om man er allergiker.
Kosel Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 De prikktester vel babyer med jevne mellomrom der det mistenkes allergier som er av en slik grad at det plager barnet. Jr ble prikktestet når han var like over året og skal inn igjen om et halvt års tid.
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 takk for svar! håper det er mulig å få noen svar på prøvene hvertfall. Det gjelder matvareallergi og det er alvorlig så han får pustebesvær og "fjernhetsanfall" som de kaller det. Vi bor også 1,5 timer fra sykehuset og vil ikke prøve dette ut hjemme. Vi skal også bli opplært i å sette adrenalin. Det siste han reagerte på var pære men det gikk "bare" ut over huden men det var bare 1ts han hadde fått i seg..syns dette er skummelt.. De tok en spesifikk blodprøve på han da det gjaldt melkeallergi men sier at han må ha hatt det han reagerer på i kroppen for at det skal vises på blodprøver..er det andre måter å påvise allergi? Håper noen tar seg tid til å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå