hamsterpia Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Sønnen min fikk et rødt eksemlignende utslett på den ene kinnet, rett under øyet, forrige uke. Det var der i 3-4 dager før det forsvant. I natt har det kommet tilbake på akkurat samme sted. Er det sånn at atopisk eksem dukker opp på "faste" plasser? Dumt spørsmål sikkert, men jeg er totalt blank på dette. Skulle til legen med han da han hadde første utslett, men da ble jeg syk med høy feber, og orket ikke tanken på å ut døra engang.
Zitro Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 På min baby så dukker det opp på samme sted ja. Begge kinna og haka blir rødt... jeg må smøre på en hydrokortison salve for å bli kvitt det igjen. Det kan du få reseptfritt på apoteket... Jeg har også en mye sterkere kortisonsalve pga hun har barneeksem over hele kroppen, men den bruker jeg sjelden. Stort sett klarer jeg å holde eksemen i sjakk med fuktighetskrem. Jeg bruker Aderma Atopic Skins fra apoteket. Den funker bra for oss.
hamsterpia Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 Ok. Takk for svar. Tror det var du som hjalp meg sist gang også jeg, når han fikk utslettet første gang. Men da får jeg vel få tatt den legetureni morgen da, for å få bekreftet/avkreftet atopisk eksem. Hvordan finner de ut av det forresten?
Zitro Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Det er jo ingen måte dem kan få testet det på faktisk. Blir litt sånn "prøve og feile" behandling. Reagerer barnet positivt på eksembehandling så slår legene fort fast at det er det... Min har heller ikke gjennomgodt noen slags tester, men hun var hardt rammet over hele kroppen da og ble veldig fort bra med eksembehandlingen. Og den består stort sett av daglig smøring av kremer fra apoteket og oljebading 3 ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå