Gå til innhold

Er 8+2 Sliter så med hjertebank:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt det samme, har lest at hvilepulsen øker...

Er såååå slitsomt! får jo ikke sove, har bare sovet to tre timer hver natt i over en uke nå!

Dødsslitsomt

Jeg får litt angst av det hjertet som banker så!!!

Minner veldig om nerver!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde og hjertebank, ble også svimmel innimellom. Jeg fant ut at det var lavt blodtrykk, det er ganske vanlig når man er gravid. Gå å få sjekket det og snakk med lege/jordmor, det er slitsomt å være engstelig! Mitt blodtrykk har steget igjen nå, jeg er i uke 23+6, og problemene er borte. :-)

Skrevet

Jeg var også plaget med dette for en tid tilbake.

Det begynte alltid med at jeg hørte pulsen i øret når jeg satt og slappet av. Jeg merket at den var litt høy, og begynte å fokusere på det. Da steg pulsen ytterligere fordi jeg var engstelig og det ble en ond sirkel.

Jeg tok det opp med jordmor, og hun fortalte meg at det er veldig normalt å plages av dette. Grunnen er at hormonene påmvirker åreveggene eller noe i den dur..Det er også et større blodvolum som skal pumpes tundt enn tidligere. Normalt sett øker pulsen med et visst antall slag i minuttet (husker ikke helt antall) og en normal hvilepuls hos en gravid kan være 80-90 slag i minuttet. Dersom man er vant til å ligge på 60 kan dette skape engstelse som igjen øker pulsen.

Det er veldig ubehagelig, men jordmoren min understreket at dette ikke var farlig. Hun fortalte at enkelte lå med en konstant puls på over hundre hele svangerskapet. Dette vil ikke slite på hjertet. noe man lett kan inbille seg under et hjertebank-anfall.

Jeg ville ha bestilt time hos lege eller jordmor for å sjekke blodtrykk osv slik at du har i bakhodet at du er helt frisk og rask når et slikt anfall kommer, da går det ofte over av seg selv :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...