Yo&La+spire Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 I forgaars var eg ute med veninna mi, og i 3 tida da vi skulle hjem, satt veninna mi utenfor en bar og venta paa at eg skulle inn og finne mobilen min, som mest sannsynlig er stjaalet. Hun passet veska mi. Hun var litt full, grein masse, var alene og hadde det tydeligvis vondt. Hun tar opp telefonen for aa ringe til en venn. Saa kommer en gjeng ungdommer bort. Ler. Tar veska mi og mobilen ut av haanda hennes og loper. Eg fant henne hjemme to timer senere. Saa naa har eg ingen kort, ingen penger, mangler masse medisiner og utstyr (er diabetiker), alt skolearbeidet mitt som var paa en minnepinne, mobilen min og veninna mi sin mobil og kamera til veninna mi. Haaper de er fornoyd.....Hva slags mennesker raner ei jente som helt tydelig trenger hjelp og trost? Og ler henne opp i trynet?! Det er fanen saa frekt!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Noen ganger stopper jeg opp og tenker at "naturlig utvalg" burde få utspille sin rolle oftere enn det gjør med dagens teknologi... Ikke at det hadde hjulpet så veldig mye, men jeg blir så forbanna på slike drittunger som bare tar seg til rette og ikke eier empati.. Det er mange av dem også, så jeg er igrunn redd for fremtiden til våre unger... Er det virkelig sånne kids vi forstrer opp?
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Huff for en opplevelse. Håper dere anmelder og at det ordner seg raskt med medisinene dine!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Huff ja så frekt av meg også da.. :/ Håper det går bra med deg og venninna di, og at du får ordnet det med medisiner.. Det er vel mulig å få insulin av legevakt når alt annet er stengt?
Northernlights Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Hva med å stå fram i lokalavisa? Kanskje en av ungdommene har bonanger, og melder fra? Det var kanskje noe som ble gjort i the spur of a moment, og så var det for sent?
Yo&La+spire Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2008 Faar aldri disse tingene igjen....glemte aa si at dette er i soer-.amerika og folk eier ikke anger her naar de gjor slike ting. En anmeldelse koster mndvis med arbeid og eg maa ha advokat...Lettere aa bare skrive et brev til forsikringen.... Hadde heldigvis ekstra av det meste av medisinutstyret mitt, men mangler noe....Vankelig aa faa tak i her siden veldig faa har diabetes, saa inge apotek hadde det eg trenger....Eg overlever nok, men kjipt aa leve paa vanskelige reservelosninger i 1 mnd, til mamma faar sendt nytt da... Blir bare saa lei meg for at folk oppforer seg slik....
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Skjønner deg godt! Kjedelig at folk kan finne på å oppføre seg slik.
<3Lykkelig<3 Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Det var utrolig frekt gjort!! At det går ann å oppføre seg så ufordragelig... Håper det ordner seg for deg og venninna di. Kjedelig at du har mistet medisinene og skolearbeidet ditt, håper de forstår på skolen. *Trøsteklem*
Northernlights Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Ikke en plass å være full og alene på, tydeligvis. Håper hun ikke gjør det igjen, da.Høres ikke ut som om det er lurt, spesielt for ei jente..
Northernlights Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Ser nå at du var inne og leita etter mobilen. Tror du det kan ha vært kamera i nærheten som kan ha tatt opp ranet?? Jeg ville nå uansett anmeldt det. Selv om det er i Sør Amerika. Gå til Politiet uansett, og få dem til å skriv en rapport.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Mm, det blir jo i hvertfall ikke bedre av at slike hendelser totalt overses.
Yo&La+spire Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. oktober 2008 Skal til politiet paa mandag, maa ha en saann sak slik at vi faar det igjen paa forsikringen. Var nok ikke kamera der, men det var vakter utenfor....Saa jenta var ikke alene nei....De bare lo naar eg sa vi hadde blitt frastjaalet ting, og sambo tror kansje de folka paa denne baren var med paa det hele. Naar eg skjonte at de ikke kom til aa hjelpe oss saa bare sprang eg, og veninna mi var allerede borte da....Glad vi kom oss vekk derifra.... Blir saa utrolig frustrert over at en ikke kan stole paa noen her, ikke engang vakter paa et utested. Heldigvis hadde noen snille politifolk plukka opp veninna mi og kjorte henne hjem.....
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 Det er ikke lett når man kommer til en helt annen kultur, for man er ikke var for signaler som andre gjerne merker på lang vei. Det er lett å havne i trøbbel ... men trøst deg med at du etterhvert sikkert lærer hvem du kan stole på og hvilke settinger det er lurt å holde seg unna, hvis du blir der en stund da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå