Gå til innhold

Besteforeldrer som handler ubegrenset til barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem, luksusproblem kan vi nok kalle det.

MEN

Min mor , og min mormor går og handler klær til min datter HELE tiden, og det er snakk om dyre klær også. Jeg synes det er litt tull å kjøpe dyre merkeklær til barn, men greit, jeg blir jo glad for fine klær til min datter. Men nå har det begynnt å ligne julaften hver gang jeg besøker de, de pakker tilogmed inn klærene og sier "her har du pakke fra oss".. Og hun har blitt så opptatt av klær, hva hun skal gå med osv og hun blir snart 3 år.. Hun har såå mye klær det er helt..

Som idag fikk hun en ny jakke for 800,- en ny lue for 300,- nye sko for 500,- og diverse klær for ca 400 kr tilsammen.. Herregud, jeg spurte om de driter i penger?! Sett heller pengene inn på sparekontoen hennes tenkte jeg..

Går de for langt mener dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh, nei. Datteren din er jo kjempeheldig. Sikkert mange som ønsker at de hadde sånne besteforeldre.

Skrevet

Åhh jeg setter så pris på at jeg har foreldre som bryr seg. De har kjøpt utstyr for mange tusen, som jeg ikke hadde "klart" selv. De har erfaringen, jeg har magen. De forventer da ingenting igjen, men jeg vet jo at det støter dem ikke akkurat fra meg heller. Jeg elsker de over alt på jord og kommer alltid til å stille opp for de når de blir eldre og trenger min hjelp. Husk de gjør det av kjærlighet. Det å be de sette det inn på sparekonto isteden virker nok litt kaldt og utakknemlig å be om? De er jo glad i vesla/veslen din, og tenker på h*n når de går der i butikkene og ser sånne søte små klær de bare "må ha".. Du kan jo evt selge klærne når de er for små på finn, etc, og sette inn beløpet på sparekonto selv, så vinner alle parter på det uten å virke utakknemlig.

Skrevet

Nyt det så lenge de er i lykkerus over barnebarnet sitt du :-) Men skjønner selvfølgelig fornuften i deg som føler at sparepenger hadde vært smartere... men det er ikke like gøy det vet du.

Skrevet

Du burde være lykkelig over at de bryr seg og vil bruke pengene på barnebarnet sitt.

Moren min kjøper ting til barnet mitt så ofte hun kan, men faren min har ikke kjøpt en jævla ting, bare dåps gaven...

Det syns jeg er så utrolig dårlig gjort ovenfor jenta mi!

Skrevet

Anonym 03.55

Skal det å kjøpe ting måle kjærligheten nå da? Det at faren din ikke kjøper ting støtt og stadig, viser vel bare at damer og menn er forskjellige?

Syntes det er en uting at barna skal få og få.

Og, HI, jeg skjønner deg godt! Det å pakke inn klærne er i alle fall helt feil. Det viser jo bare at de vil ha kreditt for det de kjøper av jenta di! Hadde det vært som en over sa, at de gikk i butikken å så søte små plagg som de bare MÅTTE kjøpe, så ville det i hvert fall vært naturlig å gi det til mamma'n.

Her har vi satt ned foten. På en veldig grei og høflig måte. Forklart besteforeldrene at det er forskjell på det å trenge noe og det å bare få og få. Så nå spør de oss om det er noe vi trenger, for de har jo så lyst til å kjøpe:).

Senest i går fikk jeg melding om at bestemor var ute og handler og "er det noe **** trenger?"

Da svarte jeg at joda, han kunne trengt en lue.

Ingen sure miner fra noen hold:).

Tar du det ikke nå, kan du forvente at "problemet" blir større med årene!

Skrevet

Jeg sier ikke at matrielle goder kjøper kjærlighet, men jeg er alenemor så hadde vært fint om familien også kjøpte litt klær til henne iblandt og ikke bare meg.

Ble selv oppdratt til å sette pris på det jeg fikk og har aldri noensinne vært bortskjemt.

Men syns nå det hadde vært koselig at jenta mi fikk noe en gang iblandt da, det må du vel skjønne.

Hilsen anonym 03.55

Skrevet

Er det din fars skyld at du er alenemor, og dermed bør han støtte opp om deg økonomisk? Synes jeg er litt urettferdig da.

Skrevet

Den var frekk, sier ikke det var hans feil for pokker.

Er ikke alltid det beste å være sammen med bf, jeg gjorde det rette valget!

Jeg syns bare det at besteforeldre skal gi barnebarna sine noe en gang iblandt!

Sånn var det ihvertfall når jeg var mindre.

Skrevet

Og uansett så har jeg faktisk ALDRI spurt faren min om en jævla krone til noe som helst!

Skrevet

Du er kjempeheldig. Jeg hadde vært glad for å få klær, men jeg tror jeg ville bedt om mamma ikke pakket dem inn hver gang. Forstår at de syns det er kjekt å se henne pakke opp, men det handler litt om å ikke gjøre gaver til en forbruksvare, syns jeg. :) Så lenge det er nyttige ting de kjøper, og alt ikke er 2 og 3 størrelser for stort, eller de kjøper flere av samme (3 sett regntøy, 3 sett støvler osv), så er det jo koselig.

Uansett, at en 3-åring er opptatt av hva hun skal ha på seg, det er ikke så uvanlig. :)

Skrevet

Det er deres penger, de må få bruke dem som de vil. Hadde det sånn vi også, min mor handlet masse til storebror. Men i fjor døde hun, og faren min følger ikke akkurat opp ungene på den måten for å si det mildt. Men igjen, det er hans penger, han gjør som han vil. Men skal innrømme at jeg merker det på klesbudsjett at jeg må kjøpe alt selv nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...