Suprise! Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Hva jobber dere med? ...hvordan er sykdomen hos dere? Noe man kan gjøre for å holde det ved like,eller må man bare ta det som det kommer?.... Blir det verre uansett med årene?
Koseklompen Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Moren min har det, hun bor på gård og jobber på gård Hun har brukt voltaren når det har vært som verst, men hun har ventet med å bruke de til hun var så ille at hun nesten ikke klarer å gå i trappene, fordi voltaren gjør henne trett og tiltaksløs. Nå må hun gå på en svak dose med cellegift ogå, da betennelsen gikk "besjerk" og hun ble nokså syk, cellegiften fungerer ifølge henne. En kompis av mannen min har det og han driver med data. Han har ille psoriasis. Han går på lysbehandling og jeg er ikke sikker på om han fremdeles går på cellegift, men han har iallefall gjort det. Legen hans har bla anbefalt saltbad. Hvis en har ille psoriasis artritt, så tror jeg at en kan få dekket "helsetur" til syden. Kompisen til mannen min dro til syden med familien (de blir ikke dekket reise da men) og han hadde det flott da solen og varmen hjalp betraktelig
Suprise! Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar Turbotuppa:) Vet du hvor man får tak i saltbad? Jeg har dette kun på negele på hendene (enda). Høres ut som de du kjenner har det i leddene i kroppen? Det vil da si at neglene mine løsner å "faller" av etter hvert. Jeg får blemmer rundt fingrene som klør når dette oppstår. Veldig vond når neglene fliser seg opp her og der for jeg setter meg også fast i forskjellig ting,klærne ,ting jeg driver med osv... (kommer borti ting slik at jeg "river " de av.) Lurer på om andre har slike negler som meg å hva dere evt gjør i hverdagen? Jeg føler eks at fuktighet forverrer dette...
Koseklompen Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 De har det i leddene ja. Mor og kompisen til mannen min har psoriasis-utslett overalt på kroppen (flekkvis vel å merke) i tillegg til å ha leddgikt i den sammenheng (psoriasis-leddgikt) Jeg kan evt høre med kompisen min ang saltbad, hvordan det ordnes. Ei som jobbet på videregående skolen jeg gikk på hadde psoriasis i neglene som du har. Hun var kantinedama faktisk. Vi elevene brydde oss ikke stort om det da vi visste at hun hadde psoriasis.. Jeg kan og se om jeg får tak i læreren min fra videregående og spørre henne om det, for hun kan en del om div behandlinger, kan ikke love noe, men se om jeg får tak i henne. Hva med å prøve å se om du får igjennom sånne lys-behandlinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå