Gå til innhold

Hva skjer egentlig hvis finansmarkedet kolapser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan verdensøkonomien bli mer rævkjørt enn nå?

Jeg skjønner hva som skjer nå, men har problemer med å se hvilke konsekvenser enden på elendigheten vil få for lille meg. Stapp det gjerne inn med teskje:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir trendy med egen grønnsakshage igjen.

Jada, den kan bli langt mer rævkjørt enn nå. =)

Det går nok over.

Skrevet

Ha ha, nå ler jeg godt her :)!

Det kan vel bli til at mange bedrifter innfører ansettelsesstopp, og noen banker utlånsstopp. Hvis USA's innsprøyting av 4000 milliarder i fianssektoren ikke viser seg å gi varig bedring, vil vel USA få problemer med å drive landet sitt og offentlig sektor, siden de allerede før utlånet av 4000 milliarder til ulike selskaper og diverse kriger omtrent er konkurs, og fra før av skylder utenlandske banker milliarder... Og dermed faller andre utenlanske banker som har sett på USA med velvillige øyne og gitt lån- slik bankene så på riskikojappene på 80-tallet når de svingte innom filialen i porchen sin og fikk med seg en million til nye "garanterte" aksjeinvesteringer ;).

Leste et intervju fra slutten av 2007 med sjefen for Landsbanki i går, han var superoptimist når det gjaldt økonomien og hadde ingen frykt for hverken aksjefall eller lavere boligpriser... Kanskje på tide det kommer litt flere med bakkekontakt inn i politikken og ledende stillinger i finansnæringen snart ;)?

Skrevet

Les om den store depresjonen på 30 tallet.. Skal ikke se bort i fra lignende tilstander hvis hele skiten skulle kollapse...

Skrevet

Jeg tenker på bilder jeg har sett fra trettitallet med folk som står i kø for mat ... det er vanskelig å tenke seg at det kan bli så ille igjen, men om det virkelig går til helvete med økonomien vil vi kanskje være mer opptatte av å diskutere hvordan bark kan erstatte kaffi enn om reima er bedre enn skogstad.

Skrevet

Løvetanntea blir vel en slager da!

Skrevet

Men jeg liker hverken bark eller løvetenner. Går det an å pante svenske ølbokser i Norge?

Skrevet

Ellers er det jo litt creepy at børsen krasjet i oktober 1929, oktober 1987 og oktober 2008.... hmm.

Skrevet

Diverse konspirasjonsteoretikere mener at børskrakket ble provosert frem. En del av grunnen til hele kollapsen var jo den skyhøye gjelda til USA, og nå når den har nådd rekordhøyder er det vanskelig å ikke tro at det teoretisk sett KAN skje igjen..

Tror USA burde være med i Luksusfellen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...