Spent Hattiec... Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Har vært på ul nr to og fått beskjed om at barnet jeg bærer antakelig har en eller annen form for hjerneskade. (Fikk først beskjed om at det mest sannsynligvis var et syndrom med 100 % dødelighet, noe det heldigvis ikke var.) Aner ikke noe om hvordan tiden framover blir. Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med andre som enten er, eller har vært i samme situasjon. Om du/dere har valgt å beholde barnet eller ikke spiller ingen rolle, da jeg gjerne vil få belyst dette fra flest mulig kanter. Jeg vil i utgangspunket få barnet uansett, om vi skulle være så heldig at det vil overleve dette, men som sagt så kan det være greit å høre litt fra noen som har opplevd dette. Er som dere alle sikkert skjønner i en veldig tung situasjon nå. Håper på svar. Klem
Leon+Ava Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har ikke noe erfaring med dette men ville bare si at jeg kommer til å tenke på dere.. Vet ikke hva du kommer til å gjennom gå men skjønner at det må være forferdelig tungt.. Lykke til uansett hva du enn velger å gjøre!
Spent Hattiec... Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Tusen takk for gode ord. Jeg er kjempetakknemlig for alle gode tanker. Det må jo bare hjelpe! :-)
Spire i magen ツ Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Da er dere iallfall sterke som velger det Det er vell ikke sakt vilke grad eller? Ønsker dere iallfall lykke til Stol på deres eget valg.. det er som regel det som blir rett. Et barn er et barn uansett sykdom ol.
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Har heller ingen erfaring, men ville bare si at jeg håper det går bra med deg Det er jo veldig gode nyheter da at det ikke er 100% dødelighet som de først sa. Sender deg gode tanker... Når har du termin?
Spent Hattiec... Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Menstermin er 16. Februar, men siden barnets vekst er hemmet så ble ul termin satt til 5. Mars. Etter det har vi vært på enda en ul og har dermed ikke noen termindato å forholde oss til lenger siden veksten ikke går som den skal. Skal inn til ny ul på tirsdag og håper å få noe som helst nyttig informasjon der. Ble jo forespeilet å bli satt igang ganske kjapt sist, siden de ikke trodde at barnet var levedyktig. Har ingen informasjon å forholde oss til i det hele tatt på dette tidspunktet, men synes at det er bedre enn å vite med 100% sikkerhet at barnet vårt ikke har livets rett. :0) Det har iallefall gitt oss en bitteliten pustepause fra den verste sorgen og gitt oss mulighet til å styrke oss litt fram til tirsdag. Håper,håper,HÅPER at lille vennen kan overleve dette og få et godt liv hos oss. :0)
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men min søster fikk tvillinger i sommer hvor den ene har en hjerneskade. De fikk også vite det igjennom ultralyd og var igjennom alle mulige utfall. Det startet med at barnet ikke var levedyktig,til en som kaskje kan gå og prate. Nå er han her og hun er utrolig gla i den lille, og håper på det beste for han(natuligvis) Det var en tøff tid frem til fødsel, men med masse kontroller og familien som god støtte kom de seg igjennom den vanskelige ventetiden. Det ser ut til å være en sterk gutt som vil vokse seg stor, desverre er han nesten blind(kan se lys) men det er noe han og foreldrene kan leve med. Og med masse trening og fysioterapi er det ikke umulig at han kan lære seg å gå. Man må bare være tålmodig! :-) Lykke til videre! Håper virkelig det beste for dere og at dere får en sterk krabat som vil nyte livet sammen med dere. Hold på håpet og ikke gi opp! Dette klarer dere!!
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Hei, jeg vil bare tipse deg om siden www.foreldrehjelpen.net Der vil du komme i kontakt med andre som har vært/er i samme situasjon som deg. Ellers vil jeg bare ønske dere masse lykke til. Du virker sterk:-) Vennlig hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå