konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 vår snart 6gamle uker sønn har så vondt i magen. han er hes og veldig tett i den lille nesa si. da jeg målte tempen hadde han ikke feber, men da jeg tok termometeret ut så kom det hard avføring. omtrent som modelerings kitt. nå skriker han og har veldig vondt og trykker på harde livet, men det kommer ikke noe ut. hvordan kan vi hjelpe?? han har det så fælt stakkar....
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. oktober 2008 beklagermed alts jeg sitter nemlig her full i feber og med halsbetendelse. det skal så klart ikke stå "6gamle uker sønn", men 6 uker gamle sønn! med 38.9 i feber til tross for brufen 800mg og to vanlige paracet er litt volsomt og da går dwet litt i surr i hodet på meg for feberen tar litt overhånd hehe
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Får han mm eller mme? Man skal i utgangspunktet ikke gi noe særlig for hard mage om barnet kun får mm, da det er "mageregulerende" nok i seg selv, men når han nå HAR hard mage så vet jeg ikke!? Vi har to mme-jenter, og nr 1 var ganske hard i magen. Begynte med malt i hver flaske, en teskje ca., men det hjalp bare i perioder. Gikk etter hvert over til ca 5 ml duphalac i en flaske om morgenen og en om kvelden, så over til kun 5 ml en gang i døgnet - det gjorde susen og holdt magen i sjakk. Duphalac er et mildt og ufarlig avføringsmiddel som de små helt fint kan bruke. Blandes i melkeflasken (fikk anbefalt det av barnelegen på HS da han hørte vi ga mme). Nr 2 har ikke vært like plaget, og her holder det med litt malt i enkelte av flaskene pr døgn, evt. en liten klunk duphalac ved behov.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2008 uff da. ser jeg skriver mye feil i kveld. men er det virkelig ingen som kan hjelpe med noen råd? tips? hva som helst?
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 han får mme. har hatt avføring annen hver dag nå en periode,men i kveld ver den rett og slett hard. ikke noe godt det der
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Da er det bare å kjøre på med enten malt eller duphalac ) Sistnevnte virker veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå