ifie Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Det har jeg aldri hørt om. Vet bare at de blir observert i forskjelllige situasjoner også tar de vel noen tester. Tror jeg
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Hm, nei det tror jeg ikke er en rutine hvertfal. Jeg ble ikke skannet når dem utredet meg.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har arbeida i 2 år i ct-skanner, og har aldri hørt om at det er rutine, nei
Sjokoladekaka Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Nei, det er ikkje vanleg. Men veit det er gjort i slike forsøk, for å finne forskjellar frå "normalen". Det som blir gjort er psykologiske testar, observasjonar og haugar med spørreskjema/avkryssingsskjema.
Dunder Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 AdHD er så vidt jeg vet en klinisk diagnose, altså at det ikke går an å ta en test for å se om man har det. Derfor er det flytende overganger, og noen leger diagnostiserer flere enn andre osv.. Den eneste "testen" man kna ta er om man reagerer positivt på medisinering. Dette er også grunnen til at enkelte mener ADHD ikke finnes, i allefall ikke som en diagnostiserbar tilstand, og at det kun er variasjoner i normalbefolkningen som blir sykeliggjort.
Piri Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2008 Traff ei venninne i dag og ho sa at sønnen hennes hadde vært til MR som en del av ADHD - utredningen.
Dunder Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Det høres ut so om det er en del av en helhetlig utredning, ikkekun i forbindelse med ADHD. Som regel vil de jo gjerne sjekke andre ting også, og nevrologiske undersøkelser er gjerne en del av en slk utredning. Tror man da heller leter etter hjerneskade.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Føler jeg bare må rette på denne litt. For jo, det er funnet visse forskjellig i hjernen til en med adhd, og en som ikke har det. Det er ingen "feil" sånn sett, men hjernen til de med adhd er "umoden" på visse deler. Nå husker jeg ikke navnet på alt rundt dette, men det er rett å slett det at hjernen er umoden. Så mange med adhd blir bedre desto eldre dem blir, fordi hjernen modnes mer og mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå