1jente+1spire Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 teit å begynne med tøy bleier på ei på 16 mnd?
SusieQ Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Hvis det er greit at jeg låner tråden din litt så har jeg begynt å lure litt på dette tøybleie greiene også... Hvor mange trenger man, hvor ofte må man forandre størrelser eller er det sånn one size fits all ting.
1jente+1spire Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 og hvordan vaske de?? legger dere de i bløt? så når det er nok går de i maskina eller hva?
SusieQ Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Sjekk dette, du kan få gratis startpakke eller støtteordninger i enkelte kommuner... http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1767
Gjest nickedokka Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Dere kan se på f. eks bleieboden.no eller stellerommet.no. Der selges det forskjellige typer bleier, både lommebleier (sperrelag med lomme til innlegg man kan ta inn og ut) all-in-one, som er ferdigfylt og med sperrelag, og formsydde bleier, hvor man må ha sperrelag i tillegg, av pulstoff (vanntett og pustende) eller lanolinull (lette å strikke selv). Billigst er brettebleier, gasbleier kjøpt på jysk, og hjemmestrikket ullbukse. Funker veldig bra her på dagtid, men må ha i ekstra lag med stoff, særlig om bleien bør holde noen timer. Jeg har 36 bleier til sammen, vasker ca hver 3 dag og oppbevarer de brukte bleiene i en pedalbøtte på badet (har ikke varmekabler da). Hiver dem i maskina på kokvask, dersom det er noen gjenstridige flekker henger jeg bleien i sola noen timer. Inni bleien har jeg rispapir som samler opp avføring og som kan kastes i do. De tåler også noen vask. Når du finner ut av det er ikke tøybleier noe stress, jeg synes det er kjempemorsomt, særlig siden alle (som ikke har prøvd) kunne fortelle hvor tungvint og arbeidsomt det er. Les på bleiedebatten, der er mange spørsmål stilt og besvart=)
Gjest nickedokka Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Og se på finn.no etter brukt, det kan lønne seg når man tester ut.
Bergene Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Noen steder du kan kjøpe tøybleier: - bleieboden.no - kenguruloftet.no - stellerommet.com - hippehippo.no - lotusbarn.no Som har høsttilbud nå, sjekk http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=page&id=29&chapter=18 Ikke teit å begynne med tøybleier til en på 16 mnd. Vi har nettopp begynt og jenten vår er 17 mnd. Vi bare kjøpte to typer vi, nemlig BumGenius V3 (lommebleier) og BumGenius AIE (alt-i-ett), begge one-size. Vistnok veldig poppulære bleier fant jeg ut i ettertid. Kjøpte bare 5 stk. for å teste ut, men vi er veldig fornøyde så må kjøpe flere. Vi liker best lommebleiene siden de tørker raskest.Tror man trenger mellom 15-20 bleier. Vi har rispapir i bleiene, dette kan vi bare løfte opp og kaste i do sammen med eventuell avføring. Også tar vi bare de brukte bleiene oppi en pose, men skal kjøpe slik wetbag å ha dem i (wetbag er en vantett pose man kan vaske sammen med bleiene). Jeg tar de brukte bleiene inn i maskinen og setter på et skylleprogram med kaldt vann uten sentrifugering, når dette er ferdig setter jeg på vanlig 60 graders vask sammen med håndklær og andre ting som må vaskes. Veldig enkelt og greit! Egentlig ganske gøy å bruke slike søte bleier! =)
Bergene Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Ja også vil jeg anbefale og registrere seg på tettinntil.no, for så å søke medlemskap tøybleier underforumet. Der lærer man masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå