Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Hva gjør jeg, hva vil skje?? Har tatt vare på biten sånn i tilfelle, men er jo ikke tannlege åpen før på mandag. Hva kan han gjøre?? Har stor tannlegeskrekk, ikke til å kødde med. Var der for et par år siden, og måtte rotfylle. han gjorde da halve jobben, hadde på noe midlertidig greier. Skulle komme tilbake for å ta resten senere. det ble det aldri noe av. Jeg hadde ikke oppsatt time, og med sånn tannlegeskrekk som jeg har er det veldig vanskelig å gå dit eller ringe dit... Nå datt altså en stor bit av. Det er ikke vondt, for tanna er vel i og for seg død, men veldig ekkelt... Liksom på yttersiden, så det vises dersom jeg gliser altfor bredt, noe jeg ikke skal gjøre på noen dager.. men hva skjer? kan han lime på biten, eller må tanna trekkes??? Redd!!!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 legger sikkert bare på en ny del...men du kan jo ta vare på delen i tilfelle... hvis det begynner å gjøre vondt finner du sikkert tannlege vakt...slik som er døgnåpen
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 men går det bra å vente til mandag ellers da?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 er jo ikke noe problem det....mistet selv en del for 2mnd siden....ingen planer omå få det fikset før småen er ute slik de kan ta røntgen og gjøre det skikkelig
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 var det på jeksel også? på yttersiden? er jo så ekkelt. og jeg er redd...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 jeksel ja...men på innersiden... ekkelt og ubehagelig ja...men ikke farlig hvis du er bekymret kan jo du bare fikse den på mandag
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 fikk du vondt da, av at den falt av? jeg skal iallefall ringe tannlegen på mandag, å høre hva han mener. Tanna har jo vært ganske tynn i kantene etter han fjernet noe av den ved første del av rotfyllinga, så tagg jeg sikkert for hardt nå, å da falt den av... Ikke noe gøy, håper bare ikke hele tanna er løs. Kjennes ikke slik ut, men.... Blir jo skeptisk og redd, siden jeg har sånn til tannlegeskrekk....
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 har selv kjempe tannlege skrekk så skjønner deg sånn sett.... tannen blir jo ikke løs....fester jo bare på ny del eller den gamle du tok vare på....siden den er rotfylt kommer det ikke engang til å gjøre noe vondt
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 ok, tusen takk for betryggende svar. Ble så redd med det samme. Håper det ordner seg....
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 bare slapp av...ikke noe å bekymre seg for
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 da har jeg vært hos tannlegen. Har ikke hatt vondt, bare ubehagelig når jeg kommer borti der biten skulle vært... Tannlegen hadde på ei fylling, så nå er det bra igjen. Hadde time kl 13. Har enda litt bedøvelse igjen i leppa. (han satte dette for at det ikke skulle gjøre noe vondt, med tanke på min skrekk for tannleger). Kjenner det gjør litt vondt nå, men kanskje bare fordi han har vært å rota litt der og hatt på fylling?? at det strammer på en måte... Glemte å spørre han om når jeg kan drikke og spise igjen. Er så utrolig tørst, og begynner å bli ganske sulten også....
tuppamaara Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Heisann. Tanna er død, så det er nok bare tannkjøttet det er vondt i, det går over. Regner med tannlegen la IRM, en type midlertidig fylling som må skiftes når svangerskapet er fedig. Man kan spise og drikke etter to timer, da har fyllingen herdet. Vær forsiktig, ikke tygge drops eller karameller på den siden du har midlertidig fylling, de tåler ikke så mye som vanlige fyllinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå